Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur mycket lägger ni

Skrivet av kicka
på varje barn i julklappar?

Vi har lagt ca 600/barn + en större gemensam
Svar på tråden: Hur mycket lägger ni

hrm

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
vi är kanske världens snålaste föräldrar, men vi lägger nog inte mer än 50-100 pr barn....
Och i år blir det nog inte så mycket ens därför att vi tycker ungarna har för mycket grejer.
Från oss blir det bara nåt symboliskt, och kanske nån gemensam grej (om vi kan komma på att dom behöver något).

det blev ca 2-300 kr

Skrivet av  Erika m. 5 barn
och en sak gemensamt för 500kr.

fast mormor

Skrivet av  Erika m. 5 barn
och morfar, mina systrar och farafar kommer med en julklapp till varje barn. Jag kan tycka att det blir lite för mycket vissa år.

Oj

Skrivet av  Anki
det blir en del.. jag älskar att handla julklappar till dom..
Ca 1500 kr på varje barn tror jag... har 4 st...

Har blivit ca 2000:- allt som allt

Skrivet av  Jessis
Kommer bli lite till...

Sedan tillkommer paket från mormor&morfar, farmor&farfar, faset, moster samt gammlefarmor i ett fall och gammelmormor&gammelmorfar i ett annat fall....

Landar på ca 2000:- per barn innan allt är slut.... men från oss blir det ca. 700:- per barn då allt är färdigt....

för mycket

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
tycker jag nog att vi lagt. Men det är så roligt att handla åt dom. Det två största 6 år och 5 år har fått för 1200 kr var plus en liten tv/video att ha tillsammans för 2300 kr. Minstingen som är 4 månader har fått för 600 kr och näst minsta (2år) har fått för 900 kr. Fast han har ju lite glädje av tv:n är han blir större också

Vi har köpt för

Skrivet av  Jofia
mellan 50-90 euro per barn. Ca 449-808 kr.

Alldeles för mycket...

Skrivet av  raqven
Stora grabben får för runt 1500, är inte klar med de andra, men skulle tro att det hamnar däromkring för de med, kanske lite mindre för 1åringen.

ca 500

Skrivet av  Sofie med 3 + v6
per barn varierar lite

Det blev....

Skrivet av  Ffrree m Vilgot+ 4 till ....
...lite mer än vi hader tänkt... I snitt 2000 var till de fyra "stora" och för 800 till bebis.

Vi lägger ca

Skrivet av  Tessan m 5
1000:- på de stora och runt 300-500 på småpojkarna.

Ca 1200 kr/barn (imt)

Skrivet av  Lena S m 4
bbb

Ingen koll

Skrivet av  Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Har faktiskt inte en susning...
Men över 1000 kr per barn (utom lillan) är det nog. Lillan får kanske för 500 eller så...

*undrar varför jag svarar när jag inget vet* *s*

Vi har lagt...

Skrivet av  Delphina (Mamma till 4)
...ca 1000:- per barn *host*
Bortsett från den minsta som får för lite mindre, och som säkert mest uppskattar snörena och pappret =)

en tusenlapp

Skrivet av  Nilla med tre barn och bf 20/6
Tusen kronor per barn ungefär. Jag brukar börja köpa julklappar i september och sprida ut det lite.

Margut svarar:

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Vi har köpt julklappar till barnen för ca 300-700:- per barn. Den äldstas (7 år) julklappar kostar ju lite mer än 1-åringens... *s*
Sammanlagt kanske 1.500:- till 3 barn.

vi lägger..

Skrivet av  Anna
vi lägger cirka 1700 kr på de som är lite äldre och den minsta på 1½ år får en leksak och något klädes plagg. Idag får man inte så mycket för pengarna utan det mesta är så dyrt.