Hur mycket lägger ni |
|
Skrivet av | kicka |
på varje barn i julklappar? Vi har lagt ca 600/barn + en större gemensam |
|
Svar på tråden: Hur mycket lägger ni | |
|
|
hrm |
|
Skrivet av Marie-72, bf 23/1 | |
vi är kanske världens snålaste föräldrar, men vi lägger nog inte mer än 50-100 pr barn.... Och i år blir det nog inte så mycket ens därför att vi tycker ungarna har för mycket grejer. Från oss blir det bara nåt symboliskt, och kanske nån gemensam grej (om vi kan komma på att dom behöver något). |
|
det blev ca 2-300 kr |
|
Skrivet av Erika m. 5 barn | |
och en sak gemensamt för 500kr. | |
|
|
fast mormor |
|
Skrivet av Erika m. 5 barn | |
och morfar, mina systrar och farafar kommer med en julklapp till varje barn. Jag kan tycka att det blir lite för mycket vissa år. | |
Oj |
|
Skrivet av Anki | |
det blir en del.. jag älskar att handla julklappar till dom.. Ca 1500 kr på varje barn tror jag... har 4 st... |
|
Har blivit ca 2000:- allt som allt |
|
Skrivet av Jessis | |
Kommer bli lite till... Sedan tillkommer paket från mormor&morfar, farmor&farfar, faset, moster samt gammlefarmor i ett fall och gammelmormor&gammelmorfar i ett annat fall.... Landar på ca 2000:- per barn innan allt är slut.... men från oss blir det ca. 700:- per barn då allt är färdigt.... |
|
|
|
för mycket |
|
Skrivet av Pillan mamma till 4:a gullungar | |
tycker jag nog att vi lagt. Men det är så roligt att handla åt dom. Det två största 6 år och 5 år har fått för 1200 kr var plus en liten tv/video att ha tillsammans för 2300 kr. Minstingen som är 4 månader har fått för 600 kr och näst minsta (2år) har fått för 900 kr. Fast han har ju lite glädje av tv:n är han blir större också |
|
Vi har köpt för |
|
Skrivet av Jofia | |
mellan 50-90 euro per barn. Ca 449-808 kr. | |
Alldeles för mycket... |
|
Skrivet av raqven | |
Stora grabben får för runt 1500, är inte klar med de andra, men skulle tro att det hamnar däromkring för de med, kanske lite mindre för 1åringen. | |
|
|
ca 500 |
|
Skrivet av Sofie med 3 + v6 | |
per barn varierar lite | |
Det blev.... |
|
Skrivet av Ffrree m Vilgot+ 4 till .... | |
...lite mer än vi hader tänkt... I snitt 2000 var till de fyra "stora" och för 800 till bebis. | |
Vi lägger ca |
|
Skrivet av Tessan m 5 | |
1000:- på de stora och runt 300-500 på småpojkarna. |
|
|
|
Ca 1200 kr/barn (imt) |
|
Skrivet av Lena S m 4 | |
bbb | |
Ingen koll |
|
Skrivet av Bibbi m Juni 0307 + 3 söner | |
Har faktiskt inte en susning... Men över 1000 kr per barn (utom lillan) är det nog. Lillan får kanske för 500 eller så... *undrar varför jag svarar när jag inget vet* *s* |
|
Vi har lagt... |
|
Skrivet av Delphina (Mamma till 4) | |
...ca 1000:- per barn *host* Bortsett från den minsta som får för lite mindre, och som säkert mest uppskattar snörena och pappret =) |
|
|
|
en tusenlapp |
|
Skrivet av Nilla med tre barn och bf 20/6 | |
Tusen kronor per barn ungefär. Jag brukar börja köpa julklappar i september och sprida ut det lite. | |
Margut svarar: |
|
Skrivet av Margut med 4:an i magen | |
Vi har köpt julklappar till barnen för ca 300-700:- per barn. Den äldstas (7 år) julklappar kostar ju lite mer än 1-åringens... *s* Sammanlagt kanske 1.500:- till 3 barn. |
|
vi lägger.. |
|
Skrivet av Anna | |
vi lägger cirka 1700 kr på de som är lite äldre och den minsta på 1½ år får en leksak och något klädes plagg. Idag får man inte så mycket för pengarna utan det mesta är så dyrt. | |