Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ikväll är det filmen/dokumentären

Skrivet av Erika m. 5 barn
"Min mamma hade 14 barn". 2230, tror jag.Jag såg den förra gången den visades på TV och tyckte om den.
Svar på tråden: ikväll är det filmen/dokumentären

Vilken kanal ? imt

Skrivet av  Huset fullt
cc
 

www.tv.nu

Skrivet av  anne.h
där hittar du tv-programmen enkelt. =)

ser ut som det programmet går på ettan
 

Jag blev deppad av filmen..

Skrivet av  mamma i mycket stor familj
tyckte den var så negativ på alla sätt..Det verkar som om sonen,som gjort filmen,inte kände sig sedd av sina föräldrar.Samma beskriver några av systrarna.
Jag tyckte ändå att man anade en massa glädje ,ialla fall då man såg alla fotona.

Men det var något väldigt bittert o sorgligt över berättelsen.Jag blev nedtryckt i skoskaften måste jag säja.
Usch,tänk om våra barn skulle ha känt sig åsidosatta..nu har inte vi såå många barn som denna familj ,men ändå.

Hur upplevde ni andra filmen??Förlåt att jag vill vara anonym-hoppas ingen tar illa upp av det.Brukar förresten ytterst sällan vara härinne.
 

Ja

Skrivet av  terez m Klara + 4
det var väl inte så bra med alla syskon i den familjen. Trots att alla såg lyckliga o glada ut på korten.
Därmed inte sagt att man INTE kan bli sedd i stora familjer, men i deras så verkade det ju vara så.

Fast det som var "positivt" i slutet var väl att trots en del hårda ord så hade de ändå förståelse för sina föräldrar o främst mamman, så det blev ändå ngn slags försoning i slutet av filmen kände jag.
 

Njä

Skrivet av  Jessis
Blev inte deppad av att se filmen.... Tyckte den visade hur en del stora familjer kan ha det, den visade inte på nåt vis hur alla stora familjer har det....

Jag kommer iofs bara från en familj med fyra barn och i dag har jag själv fyra barn så min referensram är ju aningen annorlunda....

Jag kan nog tycka att jag hade det värre som barn än vad dessa barn hade det iom att det fanns både fysisk och psykisk misshandel i vår familj.... (Vi lider alla barn på olika vis av det vi var med om under vår uppväxt..... Vi kommer aldrig bli helt helade men det är OK iaf... )

Tycker att det var en intressant dokumentär och tycker att det var kul att se hur det var att växa upp då och hur det var att växa upp i en stor stad.... (Stockholm är trots allt inte en liten stad om man jämför med många andra städer.. )

Men nu är jag ju sådan att jag hellre ser svarta domuentärer än ljusa... Jag har mycket svårt att ta till mig gulligull och pussiluss åt alla håll och kanter... Jag upplever i regel dessa som "falska" även om de inte är det.... Men OK.... Det är nog för att jag har den bakgrund som jag har..... Antar att det gjort mig en aning "kall" och cynisk inför allt för gulliga skildringar av verkligheten....
 

Artiklar från Familjeliv