Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att börja tveka...!

Skrivet av UlricaC med 4 killar
Hej!

Jag har 4 barn och har i snart 3 år (så gammal är yngste sonen) känt mig väldigt nöjd med det. Nu börjar jag (hör och häpna!) tveka, kanske man skulle ha skaffat en liten till....?

Jag har 4 killar så naturligtvis finns det säkert i bakhuvudet en liten tanke på att det kanske skulle kunna bli en tjej...?

Samtidigt så har jag haft stora problem under grav. och fött 3 av barnen för tidigt. Yngsta i v28 men permanenta lungskador som följd. Så när det kommer till kritan så är jag inte ens säker på att jag vågar skaffa ett barn till men bara det att jag ens tänker tanken gör mig förvirrad!

Hur har ni resonerat? Har ni tänkt rent praktiskt? Bygga ut huset, ekonomiskt, risk att föda ett barn med skada, att orka med osv...?
Svar på tråden: Att börja tveka...!

här är en till!

Skrivet av  Jennie m. lille Albin + tre till
Vi var nöjda med tre barn, hade sålt alla bebisgrejjor men så ville det sig anorlunda och tur var väl det! I augusti kom vår lilla Albin och han är helt underbar :)
Nu har jag börjat fundera på en liten till, Albin är ju fortfarande så liten men jag skulle verkligen vilja ha en liten till!

Vi skaffade minibuss, sju platser, så en plats är ju liksom över ;) och huset ryms vi gott i. Tyvärr kan jag inte komma med något svar, velar ju liksom själv..
 

Om du ni har en barnönskan

Skrivet av  maria
och kroppen som i ditt fall säger ifrån orkar inte mer ev
ja då är det inte annorlunda än att adoptera, Längtan efter barn avgör inte hur många man har redan, Sedan har naturligt tyvärr ekonomin en orsak
Men längtan efter barn ja den kan vara stark.
 

Artiklar från Familjeliv