Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min lilla hjärtegumma

Skrivet av Elvira stolt mamma till fyra guldkorn
fyller 8 år idag (ja, det är ju redan 6/1).Ikväll för 8 år sedan, föddes lilla gumman i rasande fart i framsätet på vår bil,bara halvvägs till BB!

Vattnet gick på kvällen kl 23.10 och jag var lite osäker på om det verkligen var vatten(det kom så lite mot de tidigare gångerna)?Var det verkligen på gång?

Kl 23.20 kom lite molvärk så vi bestämde oss för att åka (det har ju gått fort tidigare)till förlosningen.

Kl 23.40 ber jag mannen att stanna, det trycker på och jag får av byxorna.

Kl 23.50 (enligt klockan i bilen) föddes vår lilla gumma i januarinatten! Hon skrek genast,väldigt upprörd över att hamna rakt i en kall bil.Men snart lugnade hon sej när hon fick komma innanför min tröja.

Vi fick fortsätta till förlossningen i ambulansen som kom strax efter.Moderkakan krystades ut och sedan vilade vi ut(fast vi var ju väldigt pigga*S*)över natten på BB.

På lilla gummans andra dag var vi på BVC och där upptäcktes att hon hade ett kraftigt blåsljud på hjärtat.Det blev besök på barnkardiologen på St Göran .Vår lilla tös hade ett medfött hjärtfel som heter Fallot´s anomali.

Nu blev det mycket resor fram och tillbaka till sjukhuset, men gumman mådde bra och kunde amma mot alla odds.

Vid 8 månaders ålder flög vi med bebban till Lund för den stora operationen.Allt gick bra,men vi blev kvar i Lund drygt 2 veckor (16 dagar).

Nu mår vår lilla tjej bara bra och vi går på kontroller vartannat år.Hon har fått en lillebror och hon rider,leker med kompisar och är en så duktig och härlig tjej.Kan inte fatta att hon blir hela 8 år, men är så glad att hon är frisk och mår bra.

*Långt och svamligt*
Svar på tråden: Min lilla hjärtegumma

Jag har oxå fyra barn inkl en som var väldigt sjuk

Skrivet av  Mymlan
Hon borde eg inte ha klarat sig många månader, men hon överlevde mot alla odds o mår nu bra men har vissa problem kvar som hon får dras med resten av livet. Jag tänker ofta på att tiden går så himla fort o att det känns så overkligt att hon hunnit bli så stor.
 

Glömde skriva att hon är tio år nu (IMT)

Skrivet av  Mymlan
f
 

Ja, man blir

Skrivet av  Elvira
verkligen extra tacksam över livet när man ställts inför sådan oro.

Kram till dej och din flicka!