Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är ny här!

Skrivet av Filippina
Än så länge har jag "bara" tre gullungar, men väntar den fjärde.

En liten fråga till er som varit gravida många gånger:

Är grviditeten olika beroende på om det är en kille eller tjej? Nån som märkt nån skillnad. Nu tänker jag inte på åt vilket håll magen pekar utan mer hur det känns...

Jag har två flickor och en pojke. När jag väntade flickorna mådde jag bra hela graviditeterna. Pojken mådde jag så illa under fyra, fem veckor. Jag har nu börjat må så där illa igen, så nu tror jag ju naturligtvis att det är en liten kille i magen. Vad tror ni? Är det sånt man kan gå på eller bara lösa spekulationer?
Svar
Hej o välkommen!
Jag har fyra grabbar och en liten tjej. Den enda skillnad jag märkte var att när tjejen väntades hade jag mer småkvisslor på kroppen. Annars var allt lika, hjärtljud m.m. Men förlossningen var segare och nu satt värkarna under magen och inte i ryggen/svanken som med grabbarna. så var det för mig.
Skrivet av  Agnes med 5
Välkommen
och grattis till graviditeten. Hur långt gången är du?
Ang din fråga... jag har 3 killar och 2 flickor och har inget att "peka på".Alltså ingen skillnad på kill/tjej graviditeterna.
Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
Hejsan!
Jag har gått 7 hela veckor imorgon. Bara... långt kvar. Vi har inte berättat för syskonen än. Ska bli intressant att se hur de reagerar.
Skrivet av  Sussi
Hmm.
Fel nick...
Skrivet av  Filippina
Hej och välkommen hit
och ett stort grattis till den kommande 4:an :-)
Jag har mått ganska lika i alla mina grav utom den första som var en tvillinggrav då jag mådde tjyvtjock i ca 12v *ryser*

Mer om mig finns i infon
Skrivet av  KIKI*med 6 barn*
Hej och välkommen!
Lite om mig i infon!
Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...
Välkommen!
Och grattis.
Nja... Jag har mått lika dåligt med alla barn. Har två av varje.
Skrivet av  Jofia
Hejsan o Välkommen
här finns fyra killar o en tjej.

Jag kan ju säga att det fanns saker som skilde min sista grav. från de andra fyra. Rent illamåendemässigt o mycket annat var väl lika olika som alla gånger.
Men jag hade finnar (överallt)med flickan o det har jag aldrig haft förut, förstoppad, ingen hårväxt på magen o ett humör som en noshörning med nageltrång.

Lite mer om mig finns i infot. Hoppas du skall trivas här.
Skrivet av  terez m Klara + 4
Välkommen!
Hannanon kallar jag mig för är 32 år & mamma till 5.
Har 2 fliclor & 3 pojkar.
Födda -92,98,00,02 & 04.

Alla mina graviditeter har varit likadana:-)
Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::