Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oj, oj, oj...

Skrivet av Väldigt hemlig just nu
Jag är gravid. Femman på G och läkarna har rekomenderat mig att inte bli gravid fler gånger pga att min livmoder var tunn vid senaste snittet. Och jag planerade verkligen att följa det rådet. HJÄLP!! Så det kan gå. Jag är både glad och orolig, men jag vet ju att det har gått bra för andra i samma situation, så visst skall det gå bra. Jag har inte fått ett "förbud" bara en avrådan. Men min minsting är ju bara 8 månader.

Måste bara skriva det här. Jag berättar vem jag är sedan, men någon kanske förstår vem jag är ändå. Och det må vara hänt! ;O)

Ville bara skriva av mig lite.... Oj, vilken grej! Hjälp! Snälla peppa mig lite någon. Finns det någon här som blivit gravid trots läkarnas avrådan? Hur blev ni bemötta? Jag vågar inte ringa min bm, jag känner att jag måste be om ursäkt isf. (Vad knasig man är.) Hon tycker nog att jag har barn så det räcker ändå, inbillar jag mig. Och det hra jag inte direkt lust med nu, jag är ju mitt i all rädslan väldigt glad om allt går bra.
Svar på tråden: Oj, oj, oj...

*Grattis*

Skrivet av  Elvira
Förstår att du känner dej "omtumlad" och har lite dubbla känslor.Allt kommer säkert att gå bra.

Strunta i vad din bm tycker (eller vad du TROR att hon kommer att tycka).Det är du som är gravid!

Jag tror jag har en gissning på vem du är, men du berättar själv när du är redo:-)

Lycka till!
 

Ojdå...

Skrivet av  marikaL m fem
Jo, jag tror också jag vet vem du är.

Har tyvärr varken råd eller erfarenhet kring tunn livmoder och ny graviditet, men jag hoppas allt går bra! Har du pratat med flera läkare?
 

OJ!

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
Grattis!!!
Jag tror jag vet vem du är:-)
Lycka till med bebben!!!
 

Grattis!

Skrivet av  Mamma med 6 barn
Möjligtvis vet jag vem du är....har själv en tös på 8 mnd och tror vi har haft lite mailkontakt?????
Vad roligt, hoppas det inte utgör någon fara för dig eller den lille. Hur långt kommen är du?
Kan berätta en liten hemlis jag med. Inte det att jag är gravid, det vet jag inte (fast det kan vara fullt möjligt....) Jag har 6 barn och min man ville absolutt inte ha flera (redan efter 3 var han nöjd :)) Men vet du...nu med minsta barnet så verkar han faktiskt sugen på en till - rena miraklet! Han tycker hon är så gullig och go, har nog aldrig sett hon om gulla så med de andra! Jag lovade mig själv att inte önska en till, men nu är jag så osäker....han verkar ju inte vara emot, och vi använder inget skydd... ;) Det ända jag är orolig för är alla andras kommentarer.....
 

Artiklar från Familjeliv