Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur vet man när vattnet gått?

Skrivet av Saga
Funderar på vad det eg innebär att vattnet gått? Med alla dessa flytningar - det senaste är att det mer rinner vätska än flytning - så kan man knappast veta om vattnet "börjat läcka" - eller? Ngn som vet? Blir livrädd när man haft sammandragning och det sedan blir blött i trosan. Min bebis ska ju komma först i mars...
Svar på tråden: Hur vet man när vattnet gått?

Jag har hört...

Skrivet av  sussiesnus
...att det blir ganska blött, inte bara i trosan. Det ska tydligen kännas som om man kissat på sig och då antar jag att det blir mer än bara i trosan. Det lär ju komma en bit ner på byxorna också. Och det hoppas jag att inte flytningarna tänker göra...

Sedan märker man väl också att värkarna tilltar om man är osäker på det där med vattnet. För de flesta är det ju inte sååå bråttom till BB. Så här resonerar jag i alla fall.
 

Där har du fel!

Skrivet av  ¨¨
Det behöver inte alls komma så mycket som du beskriver.
Det kan komma så lite så att man tror att det är en flytning, känn på luckten, är det foster vatten så brukar det luckta som havs vatten, om det inte är meck i så klart!
 

Aj då!

Skrivet av  sussiesnus
Ja då kan det verkligen vara lite svårare att avgöra... Men visst lär man märka en stund senare om det var flytningar eller fostervatten?
 

för en del är det lätt för andra lite svårare

Skrivet av  Afrodite me Luna
För mig hade det inte varit någon tvekan, när man tog vattnet på mig på förlossningen så var det som en störtflod på flera liter. men för andra kanske det bara är en dl eller änne mindre kvar. Men som någon sagt innan, det luktar lite som havsvatten eller som sperma.
 

Artiklar från Familjeliv