Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är jag nervös... någon med...

Skrivet av Madde bf 25/2
Snart dax... nån som ska ha i februari mellan 20-28?
Svar på tråden: Nu är jag nervös... någon med...

hej madde!

Skrivet av  jaana bf 21/2
Jaa.. jag är oxå jättenervös.. !!!

pratade nyss med mamma om "väskan".. men jag ska inte packa den förrän i februari..
har ju beräknad 21:a...

Jag är jätte skraj och är inte klar med nåt.. kanske borde köpa vagn snart.. vad har du fixat? e allt klart?

kram, jaana
 

Hej Jaana!

Skrivet av  Madde bf 25/2
Jo Jag har fixat Spjällsäng, skötbord och lite kläder.. ska kolla på vagn nu i veckan. Svärföräldrarna har lovat oss en ny vagn.

Usch nu är det bara jobbigt att vara gravid. Jag vill att Mini tittar ut... Kramar Madde och Mini
 

Lyckliga ni

Skrivet av  Ina
Jag har inte bf förrän 25/4. *lääängta*
Det kommer gå jättebra för er, det är jag övertygad om. Lycka till!
 

oj oj

Skrivet av  Madde bf 25/2
jag förstår dig.. önskar dig lycka till oxå...
 

22/2

Skrivet av  sussiesnus
Hej hej! Jag är också nervig! Innan jul var jag mycket stressad över hela situationen och sov dåligt. Sedan köpte vi vagn och då blev jag lugn... Ja, jag vet, lite konstigt kanske med tanke på att man kanske behöver massa annat också.

Men nu efter nyår har jag köpt lite saker då och då, så jag känner i alla fall på mig att jag blir klar i tid. Jag vill vara helt klar med inköpen 31 januari. 3 veckor innan kan ju bebisen komma inom gränsen för normalt...
 

Oj!

Skrivet av  jaana bf 21/2
Du har beräknat en dag efter mig! häftigt!

Jag vill oxå bli klar med allt innan 31 januari, men det känns så stressat..

Vill bara ta det lugnt och förbereda mig "mentalt" i februari, så jag hoppas det mesta praktiska e klart då.. :)

lycka till alla blivande mammor!
 

kan förstå att du/ni...

Skrivet av  eva_n
är nervös/a. man har ju inte varit med om något liknande förut och vet inte hur det kommer att bli. ingen barnafödsel är den andra lik sägs det ju. kan ju vara allt från lättare till jättejobbigt, det kan man som sagt inte förutspå men man får försöka att ta det som det kommer och inte tro det värsta.

man klarar mer än man tror och man får tänka som så att det onda varar inte för evigt. det går över och man har nog ganska snart glömt bort hur pass jobbigt det var. det mesta iaf och så får man ju en så stor belöning sen. ;)

så tror jag iaf, är ju första barnföderska jag med fast jag har ju nästan halva tiden kvar (är i v 21 idag) så det är kanske därför jag känner mig lugn. det är ju lååång tid kvar tycker man fast det går nog rätt snabbt ändå. är beräknad till d 19 maj.

sköt om er och lycka till!