Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ökat i midjemått har man...

Skrivet av eva_n
och det gör ju inget, (har ökat med 12 cm) det finns ju ett liv där inne som växer och gror. men jag har ökat om ändan också, har ökat med 5 cm. hmmm....
tycker jag inte riktigt om, men antar att det är något som man får ta och försöka gå ner sen i framtiden när man fått barnet.

känner ni igen er? eller är det bara magen som ökar? lyllos er isf. ;)
Svar på tråden: ökat i midjemått har man...

på mig..

Skrivet av  jaana bf 21/2
Jag är väldigt smal i vanliga fall (vikt runt 44) och nu med graviditeten har jag gått upp 12 kilo.. så det sätter sig såklart lite här o där, men mest väger nog barnet, fostervattnet + allt som hör därtill.

Jag antar att jag hör till dom som har "tur" med formerna.. Men jag tycker det är lite jobbigt ibland när man säger att man är i 8:e månaden, så utbrister folk: "VA!? trodde du va i 4-5 månaden!"

det är lite tröttsamt..
 

o mig var det tvärtom för

Skrivet av  Afrodite me Luna
redan i v.6 så syntes det att jag var gravid, jag har en frammåttiltad livmoder o band massa vätska, så folk frågade snabbt om jag var gravid.
jag gick ävne upp 30 kg, så här satte det sig ju inte bara på magen,men jag band massa vatten oxå, direkt efter förlossningen hade jag tappat 13 kg, o sen gick det rätt snabbt neråt bara på ett par veckor så hade jag tappat typ 23 kg. men dom sissta kilorna kämpar jag med än, så man får ju acceptera ltie att kroppen aldrig mer blir sig helt lik när man fått barn, eller i allafall får en del av oss acceptera det där ;-)
men det är ju väldigt olika från person till person hur mkt man går upp o hur det sätter sig, jag var väldigt smal innan graviditeten o vldigt vältränad o trodde naivt nog att jag därför inte skulle gå upp så mkt, men tji fick jag.
 

Artiklar från Familjeliv