Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sparkar mindre och mindre?

Skrivet av Tuva
Ska det vara så att bebin sparkar mindre och mindre ju längre tiden går? Just nu rör den sig ibland men det är inte mkt väsen därinne, inte jfr med hur det var för ett par veckor sedan iaf - ska man vara orolig? är i vecka 30.
Svar på tråden: Sparkar mindre och mindre?

vet inte hur det ska...

Skrivet av  eva_n
vara för jag väntar också mitt första barn och är bara i v 21. men jag tycker nog att du ska ringa till din barnmorska och fråga henne, eller om du har något jourtelefonnummer. som t ex här i sundsvall så kan man ringa mellan 9.00-11.30 och ställa frågor om det man undrar över. känner du att det är riktigt akut så ring till ett akut nummer som säkert står i telefonkatalogen. där ska dom ju också veta tycker man och vet dom inte så tar dom reda på det åt dig och ringer upp dig.

det är säkert ingen fara men man vill ju ändå vara på den säkra sidan så jag förstår dig. har det varit så här länge eller?

lycka till nu gumman! sköt om dig!
 

De får ju mindre plats

Skrivet av  Ina
De får ju mindre plats att röra sig på ju mer de växer. Men ring bm och fråga ändå!
 

Olika dagar, olika veckor

Skrivet av  sussiesnus
Hej hej!
Jag ska också ha mitt första barn så jag är ingen expert. Men jag utgår ifrån mig själv.
Nu är jag i v. 34. Det är värsta akrobaten i min mage, en vilding!! Men för några veckor sedan rörde sig Pyret knappt. Var jätteorolig.
Jag läste inne på min ankomstgrupp att man kunde dricka ett stort glas iskallt vatten så kunde man känna rörelser ganska snart. I fall man är orolig menar jag...

Hoppas mitt svar är till någon hjälp.
 

min barnmorska

Skrivet av  malin
sa att den skulle börja sparka mindre i och med att den får mindre plats, så du behöver inte oroa dig.