Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste bara berätta en sak.

Skrivet av Anina & Steffen
Steffen är hemma för han har varit förkyld och haft feber. Så idag när han vaknade och gick upp, så gick han ut i köket där hans ena storasyster sitter. Helt plötsligt så säger han: Oj mina glasögon! Vänder på klacken och springer tillbaks till sitt rum och hämtar dom.

Det känns helt underbart när det har gått så bra.
Svar på tråden: Måste bara berätta en sak.

Schyst!

Skrivet av  mamma till S
Vad skoj! Här hemma har vi en urgullig storebror som sa till S en morgon innan han fått på sig glasögonen: "skaru inte ta pårej glasögena, du är så himla snygg i dom" Gissa om S fick på sig dem fort:-)
 

Likasamma här!

Skrivet av  smålandslinda med Kajsa
Kajsa fick sina glasögon när hon var lite drygt 4 år och sen dess har hon inte _velat_ vara utan dem någon gång under sin vakna tid!

Hon var lite orolig första dagarna på dagis för hon trodde att de andra barnen skulle tycka att glasögonen (och hon) var fula och att de skulle retas. Hennes dagisfröknar tog hennes oro på allvar och såg till att det aldrig hände något. (Behöver jag säga att jag är mer än nöjd med den personalen :-))

Hennes ögonläkare sa att Kajsa nog skulle märka skillnaden själv och "förstå" att det är bättre att ha glasögonen på och för Kajsa har det verkligen varit så!

Idag, tre år senare, får jag inte ta av henne glasögonen förrän efter vi har nattat klart och hon kan lägga sig tillrätta och blunda och på morgonen går hon inte upp utan dem!
Nu har hon i och för sig ganska starka glas, +6 resp +6,5 så det kanske gör sitt till?

Men, visst är det skönt när man slipper bråka om det och när det fungerar så bra!
 

Kul!

Skrivet av  LM
Visst är det underbart när det funkar bra med glasögonen. Vår 2-åring vill ha sina "glagi" och blir arg när vi tar av dem vid läggdags. Han gråter och säger "vill ha glagi". Det trodde jag inte när han som ettåring fick glasögon, men där ser man....

Trevlig helg!
 

Jonna vill inte

Skrivet av  Vickan med Jonna & Jesper
hellr ta av sig sina glasögon när hon ska sova. Hon får ha dem på, så tar jag av dem när hon somnat.
Skönt att det går så bra för er!
 

Artiklar från Familjeliv