Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mina tvillingar

Skrivet av Anonym
Jag har två 12-åriga tvillingdöttrar. Ingen av dem har direkt problem i skolan. Men de har TONVIS med läxor. Särskilt i engelska, minst fyra läxor i veckan. Och det är bara engelskan. I svenskan har de oftast en större och en mindre läxa i veckan. Sammanlagt, alla ämnen, så blir det oftast 8-14 läxor per vecka. Även om alla inte är särskilt stora (ibland bara att skriva namnunderskrift på ett prov), så är det ju en massa att hålla reda på! Jag undrar hur mycket läxor era barn har?
Svar på tråden: Mina tvillingar

5-6 i veckan

Skrivet av  Ullen
Vår 12-åring har 5-6 läxor i veckan, en svenska, en matte, en engelska, en SO, en NO, ibland en i spanska. Och det tycker vi är mycket, även om några av dem kan vara ganska snabbgjorda. Går dina döttrar i en högstadieskola där de har olika lärare i olika ämnen? Kanske dags att lärarna kollar av med varandra hur mycket läxor det blir sammanlagt?

Men inte

Skrivet av  Maria
kan det väl räknas som en läxa att få en namnunderskrift på ett prov? För övrigt tycker jag att det låter som mycket läxor, men sortera bort dem typen av "läxor" innan du tar upp det med döttrarnas lärare, om du vill bli tagen riktigt på allvar.
För övrigt finns det massor med fräscha almanackor/skrivböcker att använda som stöd för minnet. En julklapp kanske?