Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns de

Skrivet av Millan
någon som vet hur TR ser på gamla polisrapporter?Ang olaga hot,misshandel,osv trots att deskedde för länge sen?
Svar på tråden: Finns de

Tingsrätten tittar nog

Skrivet av  nämndeman
inte på de gamla fallen om din advokat inte särskilt trycker på "grov kvinnofrids-kränknings" -knappen.

Det som tinget tittar på är ifall den tilltalade är tidigare ostraffad eller ej.

Du borde prata med din advokat angående ifall "Lagen om kvinnofrid" kan tänkas var tillämplig just i ditt fall.

Detta måste din advokat ha bestämt sig innan rättegången och stämningen eftersom man stämmer olika beroende på ifall det "bara" handlar om ett brott eller ett "kedjebrott" som kvinnofridskränkning egentligen är. Många bäckar små..

Lycka till!
 

Vad är kvinnofridskränkning?

Skrivet av  Tiara
Något exempel
 

det skulle jag med vilja veta!

Skrivet av  verkar så iallafall!!
ja, jag kan läsa innantill vad det står att det skall vara ,men har inte upplevt att olaga hot om misshandel, olaga hot om att döda mej -döda barnen, olaga frihetsberövande,.. osv har uppfattats som kvinnofridskränkning överhuvudtaget i tingsrätt eller hovrätt.Verkar vara näst intill omöjligt att få domare o nämdemän(kvinnor) att öht ta notis om detta -beror det på att det föreligger en vårdnadstvist allt som oftast mitt upp i alltihopa?
 

Han tvingade mig att flytta från stholm

Skrivet av  Millan
Fick hjälp med de av kommunen jag bodde i då.av sociala skäl.Bla.
 

Trixigt med det skulle jag tro

Skrivet av  MM
Frågan är ju om du har mer att vinna på det än du har att förlora? Vinna på det kan du göra om du själv väljer att berätta ärligt om ditt liv och samtidigt bevisar att du nu inte längre har några problem som har med ditt umgänge med barnet att göra. För motsatsen är väl säkerligen den att han kommer att använda gammalt groll emot dig. Eller så gör han det inte, för en domstol är inte så intresserad av vad som hände för x år sedan, bara av hur förhållandena ser ut nu. Sjuka kan bli friska, missbrukare rena och mycket annat. Skulle absolut låta min (din) advokat avgöra det. Hon är ju, som jag vet, mycket bra på detta och känner dessutom motpartens ombud.
 

Men hallå

Skrivet av  Millan
Jag har aldrig haft några problem i förhållandet till vår son.Den som har haft de är ju han,jag lämnade pojken hos pappan för att han skulle slippa skolbyte när jag flyttade till norrland.Han har varit boende hos mig i hela sitt liv.Den flytten jag pratar om var -95 då han iderligen terrade oss,med telefon samtal,kom hem till oss,hotade osv.Jag hade pojken med mig den flytten till Norrköping.Men efter drygt ett år så ville jag inte bo där och kände att de är ju knappast min sak och hålla mig borta när de var han som inte kiúnde hålla sina sjuka känslor istyr.Jag ska prata med advokaten,men jag anser att detta är relevant,då jag vet att kräket kommer att anvanda flyttarna mot mig.
 

Hallå, hallå

Skrivet av  MM
Om ditt ex har terrat dig så att du inte kunde bo kvar i närheten så är ju ganska allvarligt, eller hur? Då drev han ju inte bara dig på flykten, utan också er son. Det låter relevant. Jag antar att du kan bevisa detta, i synnerhet som myndigheter har varit inkopplade och då finns väl några papper om eländet i något arkiv. Annars finns kanske vittnen som kan träda fram. Om det är så det har gått till så låter det ju som att han verkligen förstört umgängesmöjligheterna för barnet och dig.

Jag tyckte att det lät som att du hade haft något problem som gjort att han fått myndigheterna att flytta på dig. Så tokigt man kan förstå saker ibland...huga...

Sedan tänkte jag på att du lämnade ditt barn hos honom för att barnet inte skulle behöva flytta bara för att du kände dig tvungen. Det är starkt gjort att prioritera sitt barn så!
 

Oj,oj

Skrivet av  Millan
förlåt,om jag brusade,,,är lite ur balans just nu.Ja de är alltså så att jag har inga sociala problem,de största problemet är väl att jag flytta till Sundsvall,men just då var de bara läge att "rymma"och pojken ville inte byta sin skola mot allt smör i småland,så han stanna kvar här isthlm,men jag min treåring och femton åring drog upp dit ett tag för att hämta andan efter dödsfall ,min mamma,separtioner,som nu mer är reparerade.Ja de var helt enkelt för mycket av allt,och de var nyttigt,fick distans till allt.Sen när jag flyttade ner igen så utgick jag ifrån att mellan grabbens pappa ville ha vv,men ack vad jag bedrog mig.så är de.Och pappaer från min Första flytt som soc betala pga att terrorn måste ju fortfarande finnas kvar inåt gammalt arkiv nånstans,ska ring imorgon.Så nu vet du nästan allt.ha de!
 

Tillägg

Skrivet av  Millan
Känner att detta lev lite suddigt.De jag ville kolla med frågan ang polis anmälningar och sånt var ju mest om de fanns nån relvans nu,eftersom vårt ohyggligt dåliga samarbete idag,grundar sig i vad som hände dom tre första åren efter vår separation.Ja de finns massor av vittnen till hans vidriga tilltag,jag vet ett som kommer att träda fram om de behövs.Jag är den förlåtande typen,ibland kanske inte alltid till min egen fördel,men min största skräck är att bli den bittra typen,därför förlåter jag hellre för att orka gå vidare med mitt liv.Men i de här läget som vi står i idag så ser jag ingen anledning till att INTE påvisa vad han faktiskt gjorde mot mig och alla mina barn...ja iaf dom två som fanns.minstingen fanns ju inte:)då.bla,bla.jag skulle kunna skriva en bok och försöka reda ut begreppen"Hur man undviker att bli puckomagnet" sov gott !