Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag får barnbidraget

Skrivet av Joa
men inget underhåll då vi har vv boende. Jag skickar med kläder- men är det meningen att jag msåte göra det? Ska han inte kunna köpa lite basgrejer? Jag har inte tänkt på det tidigare men nu undrar jag bara...det fungerar bra att skicka mellan kläder nu men jag frågar så jag vet om det någongång blir strul..
Svar på tråden: Jag får barnbidraget

har ni vv boende

Skrivet av  petra
ska han stå för kläder hos sig.
 

Ok då

Skrivet av  Joa
vet jag. Är det meningen så FAST jag har barnbidraget alltså?
Tack frö ditt svar!
 

Det är väl meningen så...

Skrivet av  Ziggy
....att om man har 50/50 boende så delar man också 50/50 på kostnaderna. Innebärandes att om han skulle ta "hälften" av allt annat så får du nog i rättvisans namn i så fall dela med dig hälften av barnbidraget.

Så länge du har det bör du också stå för 950 kr/mån mer än pappan av barnets kostnader. Och det som överskjuter 950 kr delar ni sedan på 50/50!

Enkel logik och matematik....eller hur?
 

Nej

Skrivet av  Kikki
moraliskt sett så delar man allt,bb och utgifter 50/50 men det är inget pappan kan kräva. barnbidraget går enligt lag till dig vid vv och du behöver inte dela med dig en krona eller skicka med kläder till pappan.
 

Jo....

Skrivet av  Ziggy
....så är det. Och är inte DET lite märkligt?
Det heter ju trots allt barnbidrag och inte mammabidrag!

Som tur var går väl dom flesta på det "moraliska" så om man i övrigt delar allt annat solidariskt så delar man även bb solidariskt........men man är inte tvungen!
 

Ena dottern bor V.V

Skrivet av  maria65a
Hennes pappa har barnbidraget så han står i första hand för inköp av kläder till henne plus månadspeng och jag komplettar med det som behövs. Hon har kläder hos honom, kläder hos mig och sen favoriterna som hon bär med sig mellan oss!
 

Tack

Skrivet av  Joa
för era svar, jag har ju inget problem med det här för det fungerar galant- jag ville bara veta hur det ska vara egentligen :) Så någon mattegrej behöver jag inte ta itu med :)Kram på er!
 

Artiklar från Familjeliv