Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Xet vill bara ha....

Skrivet av anna C
varannan helg nu ,istället för att träffa dottern som han gjort hitills ,varannan helg plus nån dag i veckan.
han tycker inte han har tid mer,men kan tänka sig att ställa upp för MIG en vardag om det skulle krisa nån gång....
Hallå,gjorde jag barnet själv eller?
vad kan man göra?
funderar på att säga att jag tycker det är hans tur att ha boendet några år nu,så kan jag träffa dottern varannan helg(skulle iofs aldrig vilja det,vill ju träffa henne så mycket som möjligt!)
Han har ingen aning om hur det är att ha barn på heltid...
Svar på tråden: Xet vill bara ha....

Tråkigt

Skrivet av  maisy
Jag har inga råd eller tips till dig, ville bara säga att det är så himla trist med föräldrar som "inte har tid" med sina barn. Kan bara undra vad man gör istället som är så himla mycket viktigare än sina egna barn.
 

blir bara....

Skrivet av  anna C
så förbannad!
det är inte så att jag är ute o roar mig för fullt de timmarna i veckan som han har dottern(han hämtar på dagis 16.30 och sen går de hem till mig o jag brukar va hemma vid 20-21)utan då passar jag på att tvätta ,storhandla osv..
det han gör istället nu är väl att ligga i soffan o slappa,umgås med kompisar o dyl.
 

Varför inte?..

Skrivet av  Ellen...
Varför inte att pappan bli BF så att även han får en vardag med sitt barn..hade det varit dåligt för barnet att bo hos pappan o du blir UF?..Ibland kan det kanske vara något sådant som behövs för att föräldrar skall inse vad det innebär att vara förälder..

Hur gammal är dottern?..
 

ska föreslå...

Skrivet av  anna C
det,men han skulle aldrig gå med på det... han sätter sig själv i första rummet och inte dottern. skulle väl inte vara skadligt för dottern,men inte så kul heller tror jag med en pappa som egentligen vill göra annat än att umgås med henne..men jag ska föreslå det bara för att försöka få honom att förstå...
hon är fyra år
 

Visst, provocera du

Skrivet av  Malinau
Det har jag gjort en gång, men då gäller det ju att känna personen och veta om det går hem. Exet sa vid något tillfälle att han inte skulle vilja ha just mer än varannan helg även om vi bodde nära (vilket vi inte gör, men jobbar på). Då svarade jag att min inställning då var att byta så att jag blir VH-förälder. Och ville han inte så kunde vi ju alltid lämna sonen på barnhem och hälsa på där ibland. Kunde han tänka sig att kolla upp något lämpligt? Det kunde han inte, men bytte åsikt fort som ögat. Jag menar, kan han välja så kan väl jag. Och precis som du skriver: du gjorde väl inte barn ensam?

Eller så säger du till honom att visst, du tar hela ansvaret, vad är han beredd att betala? 5000 i månaden så att du har råd att anlita en barnflicka ibland?

Seriöst: Fråga honom vad det är som får honom att tro att han kan välja men inte du!
 

Mitt X oxå

Skrivet av  Kaos
Mitt ex har barnen allt från varannan vecka upp till var 6:e vecka. Blir oxå så himla less. Varför kan han välja och inte jag? Det var ju faktiskt inte bara jag som skaffade barn för 7½ och 6 år sedan?! Älskar så klart mina barn över allt annat, men att han kan välja och priorietera vad han vill när han vill gör mig så himla förbannad. Efter samtal med han nu ikväll så satt jag oxå å fundera på om jag ska föreslå att han bli BF. Men jag tror inte att det biter.

Med detta ville jag ha sagt att ditt X är inte det enda som tänker så. Anna, hör gärna av dig.

Kram
 

känner...

Skrivet av  anna C
precis som du,varför ska han kunna välja precis hur han vill ha det? det enda jag skulle vilja ha, är en eftermiddag i veckan så att jag kan handla och träna.det blir ju inte så mycket effekt om man tränar 1gng varannan helg...
 

Artiklar från Familjeliv