Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga till er som har barn..

Skrivet av Onely the lonely...
Skrev här inne härom dagen, förra veckan kanske.. Och nu har jag en fråga att ställa till er som har depression eller liknande OCH barn.
Som jag skrev, så skilde vi oss i maj och det var hans beslut. Sedan dess har det mesta varit ett helvete. Under perioder (ibland ganska långa) har samarbetet funkat bra, men så emellanåt får han nån "knäppa" och blir som förbytt. Då är han elak, beter sig som om jag lämnat honom i princip.. Riktigt bitter..
Under hela tiden har jag sagt åt honom att han behöver söka hjälp och han har (under de bra perioderna) "erkänt" att han behöver hjälp. Nu säger han sig ha sökt hjälp, men nu vägrar han oxå ha barnen.. Han har dom normalt sett varannan helg (det är små barn, 2 st under 3 år). Jag är helt ensam, har ingen annan som kan avlasta mig. Mår själv så fruktansvärt dåligt och klarar inte av att vara en bra mamma. Tålamodet är verkligen NOLL! Skulle såå väl behöva åtminstone ett dygn för mig själv, helst ännu mer..
Tänker jag fel som känner att jag tycker att han skulle klara av att ta dom under ett dygn..? Hur känner ni för det jag berättar?

Känns som detta bara är ett nytt steg i hans "sabotageplaner" och att det egentligen inte är så farligt.. :o(
Svar på tråden: En fråga till er som har barn..
Inga svar finns