Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här....:-)

Skrivet av Fia med Teo
Nygammal kan man väl säga. Har skrivit en gång förrut. Men nu har jag väl tänkt skriva lite mer...:-)

En fråga har jag....

Är det någon som har sina femåringar hemma, dvs går varken på dagis eller liknande??
Hur går det?

Kram
Svar på tråden: Ny här....:-)

Välkommen!

Skrivet av  Åsa
Kul med nya medlemmar till vår grupp!

Jag är inte hemma med dottern - hon går på dagis. Har dock själv varit hemma med min mamma fram till skolstarten. Är du hemma med Teo på dagarna?
 

Välkommen

Skrivet av  zingorina
Jag har bägge mina på förskolan, så jag kan inte komma med råd i just den frågna ;-)

Men välkommen hit!!

Linda
 

Välkommen säger ännu en (ganska) ny:)

Skrivet av  engeltina
Har flickan på dagis sedan hon var nästan 2½ år.

Välkommen.
 

Hej &

Skrivet av  Petra
Välkommen in hit!
Linus 990519 går på dagis 2-4 dagar/vecka.
Han har även en storebror på 9 år.
Mer om oss i infon!
 

Välkommen hit

Skrivet av  Tina m. Jacob & Oliver
Tina heter jag och har 2 killar, Jacob 9904 och Oliver 0206. Jag har mina pojkar på dagis nästan varje dag. Jacob var hemma med mig när jag var gravledig med Oliver annars har båda killarna gått på dagis sen de var 1½ år.
Jag har inga råd ang att ha sina 5-åringar hemma. Jag tror dock att jag hade låtit Jacob gå på dagis nu även om jag hade varit hemma. Med tanke på att det är skolstart till hösten så tycker jag det är viktigt att de får känna på hur det är att vara i grupp med andra barn och vuxna. På Jacobs dagis tränar de redan ganska mycket på det som kommer att hända i skolan. Han tycker det är väldigt spännande och har börjat längta mycket till skolan. Det känns ganska viktigt för att jag vet att han är lite tillbakadragen och det tar lång tid för honom att anpassa sig i nya miljöer. Men nu känner han nästan alla sina blivande klasskamrater och även lärare för de hälsar på mycket på skolan.

Detta var lite tankar från mig.

Välkommen hit
Tina
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Ann o Tim
Om mig hittar du i min info.
 

Välkommen

Skrivet av  Inga-Lill
hit. Mer om oss hittar du i infot.
 

Välkommen till oss!

Skrivet av  Eva m Johan
Du får gärna göra en liten kort presentation av dig och sonen så vi lär känna dig.