Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mitt hjärta svämmar över!!! MEGALÅNGT!

Skrivet av Pochis medlem i 3barnsch!!!
*Lyckotårarna FORSAR* Ahhhh!!! Jag är så STOLT, så lycklig!!! Kan bara inte förstå?!?!? =)))

TACK snälla gulliga ni för gratulationerna!!! Och JA! Hon är världens underbaraste! Behöver väl inte nämna att trots sin skönhet på bilden så görs hon inte sin rättvisa. Hon är så himla JUVLIG i verkligheten!!!

*harklar och försöker samla mig*

Jo, jag hade tid på Specmödra kl 10,00 i tisdags. Jag kan säga att jag vart TJURIGT inställd när vi for dit, jag skulle MINSANN icket fara hem utan bebis utan jag skulle minsann TVINGA dem att sätta igång mig hur läget än var...Tsss! Så sitter man där öga mot öga med världens bästa, duktigaste läkare... plötsligt så vek man sig. ;O) Kände att hon hade kanske lite ber kött på benen än mig *sneglar ner på mina svullna stockar* Så jag trodde för en stund att väntan skulle bli ÄNNU längre...

Men fostervattnet hade minskat och det var lugnt på förlossningen, så när vi blir invisade på förlossningen så säger bm att du kommer inte komma hem utan bebis. För hur läget än är mogen/omogen tapp, så får du stanna. YESS!!! Kunde inte titta på Tomme utan att lyckotårarna började svämma. =)

Nu visade det sig att tappen fortfarande var stram, för att sätta igång mig så var man först tvungen att mjuka upp den, därför sattes ett gel in kl 11,00, det skulle värka i 6 timmar, efter det skulle det tas en ny ctg och ev ny gel sättas och därefter igångsättning. Bm lovade mig iaf att jag skulle få bebis dagen efter, dvs igår onsdag!

kl 12,00 gick vi från förlossningen för att gå ut och promenera, kl 16,30 och skulle vi vara tillbax. Redan efter en timme var jag less på korridorerna på sjukhuset och kände mig trött. Tänkte därför gå tillbax till förlossningen för att lägga mig och vila en stund. Men så började jag ana värkar...Strax efter kl 14,00 kände jag en defenitiv värk.

Ganska snabbt kom de igång och var täta men oregelbundna...läste inredningstidning emellan...Men la snart bort den. Värkarna blev snabbt REJÄLA.

Thomas fick börja massera så som han aldrig förr masserat, kl 15,30 ringde vi på klockan och skulle meddela att det var i full gång.

16,10 är det någon som vill ut, men jag är fortfarande inte undersökt...ctg:n hanns ju heller aldrig heller. =) När jag så är undersökt så fick jag grönt att krysta och kl 16,25 föds HON! ENYA! Kan inte fatta det! JAG har fått den underbaraste av underbara dotter IGEN!!!

Från första värk så tig det 2,5 timmar! En till raket alltså, precis som brorsan! =)

I dag har vi kommit hem och bernen kommer väldigt bra överens. =) Nu är det träning i bebislyft och beibsbärning för syskonen, vilket går jättefint. =)

Nu ska nya 3barnschfamiljen ut på premärtur med barnvagnen =)

Tjingeling!

Svar på tråden: Mitt hjärta svämmar över!!! MEGALÅNGT!

Wow!!!

Skrivet av  Rebecca m. Vide 17/11 + 2 till.
Måste få gratulera igen - ETT JÄTTESTORT GRATTIS Anna!!!! *ler stort*

Wow, det gick alltså så fort igen! Jag skickade ju ett sms då på tidiga eftermiddagen att du skulle passa på att vila. Hahahaaa, du måste ha varit mitt upp i förlossningsarbetet - ingen vila då inte! ;O)

Snacka om att jag blev paff när jag vid 18 ser att timmen innan hade det kommit ett sms. Och så hade hon ÄNTLIGEN kommit!!!

Och av ditt inlägg att döma så låter du hur pigg som helst, skönt!

När du har landat och har tid, så måste jag få se fler bilder på nytillskottet! Men jag VET att tid är inget du kommer att ha gott om de närmsta veckorna, så det får bli när det blir.
Har åxå en massa nya kort, så ngn kväll när lugnet lägrar sig (hahaha!) så tar vi det.

Återigen GRATTIS - och ta nu hand om varandra alla fem!!!
 

Många nick att hålla reda på! ;O) (imt)

Skrivet av  Rebecca
.
 

torkar

Skrivet av  Petra
tårarna! Va underabrt det låter när du skriver!
Nu vill jag se foton i min epost BOX!!
Grattis igen & NJUUUUT!!
 

*rörd*

Skrivet av  engeltina
Tack för fint inlägg.

Grattis till dottern.
 

Grattis till nya underverket!!!

Skrivet av  Åsa med Linn99 & Emilie02
Låter underbart när man läser vad du skrivit. Sköt om er och NJUUUUT!
 

Stort stort grattis

Skrivet av  Eva m Johan
till flickan!!! Passa på och njut nu hela familjen. Var kan man se foto av henne? Jag har varit borta en vecka så jag har inte läst alla inlägg nedan.
 

Här finns bilden

Skrivet av  Eva-K
http://www.nll.se/webbisar.aspx?id=30217
 

Tack

Skrivet av  Eva
tyvärr gör något på våra inställningar att jag inte får upp bilden utan bara infon.
 

Gratulerar till Enya!

Skrivet av  Monci
Underbart namn, förresten.
Låter som om förlossningen gick bra.

Vet ju att ingen förlossning är smärtfri, men det låter ju helt underbart som du beskriver det.

Blir alldeles kollrig när jag tänker på det...vill oxå ha!!
 

Grattis och Välkommen till

Skrivet av  Elisa m Majken Iris & Hjalmar
3-barns klubben!

Hon ser så fin och ljuvlig ut! Ett jättestort grattis till dig och tänkt att du fått två tjejer och en grabb det är ju bara helt underbart! (och jag vet ju vad jag talar om)

Kram till hela familjen!!
 

Artiklar från Familjeliv