Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni blåst bort

Skrivet av Inga-Lill
eller lyckas ni ha kvar era saker på balkongen/tomten. Här är orkanstyrka och det mesta yr omkring tom vår utegrill som stod stadigt placerad inne i ett hörne hade givit sig ut på loftgången.
Svar på tråden: Har ni blåst bort

Nästan

Skrivet av  Åsa
Har legat vaken nästan hela natten! Vindarna runt huset har gjort att det låtit (låter fortfarande) som om man har fullt med flygplansturbiner runt huset... Båten som står uppallad knakar myckt betänkligt - så mycket att jag inte vågar gå ner till den och kolla så att den sitter bra. Den kan ju välta över mej därför väntar jag tills jag får hjälp (maken är i Vegas så jag är ensam).

Alla krukor, lyktor har blåst runt på tomten. Snacka om storm!
 

Nästan här med

Skrivet av  Zingorina
Vi ser ett par takpannor som flyttat på sig coh igår när jag skulle säkra postlådan, som fortfarande bara står rätt upp och ner, kom det en metallbit flygande rätt in i mitt ben -Aj som %¤#/&%¤%&%.
Bilen tryckte vi in i vårt garage. Gick nästan inte men det kom diverse byggmaterial flygande. Här är ju fortfarande byggarbetsplatser brevid.
Men lite sömn fick vi.
Vid minsta blåst så viner det i våra fönsterventilen. Måste kolla om det går att köpa ljuddämpande sådana...... Håller på att bli tokig.

Linda
 

Nästan

Skrivet av  Eva m Johan
Har aldrig varit med om så här kraftiga vindar. Med 4 st stora ekar precis vid huset funderar man ju på om de knäcker hela huset eller bara vinden om de ramlar ned. Ialla fall står alla kvar. På grannens tomt ser jag en rotvälta och på vägen en km bort ligger träd över vägen. Det syns förvånansvärt lite av stormen här.
 

På eftermiddagen såg vi att båten

Skrivet av  Eva
som vi lagt högst upp på stranden mot en stenmur hade drivit ut ca 10 meter. Som tur är var den fortfarande kvar innanför vår pir, annars hade vi nog fått se den sönderslagen i Farstaviken. Vi band fast båten i ett träd men nu ligger den upp och ned på fel ställ och vi har inte sett om något gått sönder. Stenar som låg på ena sidan piren har blåst upp över bryggan och längs stranden.
 

ja fy vad det har blåst !

Skrivet av  Carina
Hej !

Grannens 4 meters en låg på sidan imorse. Det låg flera träd över vägen in till stan och i skogen är det tydligen plockepinn ! Några har haft tackpannor som blåst av.

Carina
 

Snudd på!

Skrivet av  Ylva
var uppe inatt o trodde hela garageporten skulle fara iväg!! Såg sen att en av plåtarna som vi lägger över poolen på vintern, hade blåst låååångt bort. Å då kan jag tala om att dessa plåtar är jätte jättetunga!!!! 4 meter långa o nån meter breda gjorda i tung plåt. Helt ofattbart - vi bara ruskade på huvudet när vi såg det. Tur att den inte blåste mot huset det hade blivit rejäla skador isåfall!
 

Huh!

Skrivet av  Malin
Vi fick lite mera snö och nån vindpust. Men det räckte att se på nyheterna igår för att bli påmind om reslutatet av stormen 69. Jag kommer ihåg att vi inte fick går ut och att taket flög av en garagelänga i vårt område. Det ¨låg takpannor överallt.
 

Artiklar från Familjeliv