Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skylla på förläldrar!???

Skrivet av Anki
Altså jag är nu 20 år det var altså inte så länge sedan jag var en liten skitunge som man kan tycka. ja kan berätta hur jag var som 12-18 åring .. jag började röka när jag var 11-12 mamma rökte förr men slutade när jag var ca 6 år och har altid talat om hur dumt det är osv osv med det gör ju skolan oxå!
jag är en av de ungdomar som varit KNÖLFULL och legat i nått dike och spytt offtast med en polare som då varit aningens nyktrare och tagit hand om lilla mej.. då var vi väl i 13-15 års åldern jag var inte ute och for för at min mamma tillät det jag vet inte hur många gånger min ammam var ute och letade efter mej mitt i natten på cykel eftersom hon inget körkort har! hon har hittat mig flera av gångerna då ej full faktsit så man var ju inte alltid full! sprit och öl och sådant var det ju bara att fråga första bästa halvalkis på stan om för en 20 kunde han knalla raka vägen te bolaget!
Jag och mina Kompisar söp för att vi inte hade något bättre för oss! så enkelt var det .. livet blev lite mer inneholls rikt och kul.. tills man blev så full ayy man måde pyton men den lilla stunden innan var ju värt det!
Vi hade en fritidsgård men där var bara 12 åringarna och ledarna var dumma i huvet tyckte vi i alla fall... det var bara kul första året i villket fall!
nu kasnke ni undrar var pengarna kom i från JO
jag fick mitt barnbidrag och eftersom jag vid tillfället ochså var proffs på att snatta hajjade ju morsan inte att så mycket pengar gick till alkohol när jag kom hem med linnen.. skivor grejjer hela tiden!
när jag var i 14 års åldern var det oxå MYCKET fulla ungdomar i min stad uten om helgerna även äldre ungdomar var ute och många tillhörde små elelr stora grupper just då var det två och de som inget tyckte!
Alla ungdomar sammlades på olika ställen i och runt stan det var alltid mnågot kul på G!
Min mamma var nattvandrare flera gånger..klasserna på de 2 högstadie skolor var tilldelade dagar och om den ena föräldern inte kunde"ville" fick de fixa en annan från klassen! vi ungdomar höll oss undan från stan de dagar då föreldra vandringen var! så lätt fixat var det! Man kan inte skylla på föräldrarna när man är 13 -14 då kan man skilja på rätt och fel och man kan göra ett eget val! jag kunde det och jag skyller inte på någon annan möjligen komunen eller vem det nu är som har hand om cafeér och annat som bara har öppet till 18:00 !! Nu undrar ni förstårs JAh men PAPPAN då DÄR HAR VI DET det är nog hans fel.. visst nu kan ni säja vad var det jag sa.. för min pappa är alkoholist och mina föräldrar är skillda MEN än sen då? det finns massor ungdomar i samma sitiuation och flera av dem är precis tvärt emot mig endel dricker nån gång men gillar det inte!
Det är så lätt att skylla på föräldrar för ungdomarna och andra föräldrar och vuxna men man har en hjärna när man är 14 oxå! man vet att det är farligt att röka dricka tjejerna vet att de lättare kan bli våldtagna nrä de är fulla MEN de dricker ändå för det händer inte dem! precis som vuxna tänker nej då inte kan jag få Hiv det händer inte mej!
Svar på tråden: Skylla på förläldrar!???
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv