Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kände mej som Förälder på stan

Skrivet av Mellis
häromdagen. Är bara 23 år, men kände mej GAMMAL när jag och killen var på Reclaim the city. Huj, snittåldern var typ 13...
Svar på tråden: Kände mej som Förälder på stan

Ojdå!!

Skrivet av  BennyB
Ta det inte så hårt. Men jag förstår hur du tänker.
Medelåldern på stan har sjunkit. Det största problemet är att drogerna, alkohol och narkotika, används av yngre och yngre. För dig som är 23 är det OK om man går på puben och tar en öl. Men för en som är 12 är det ABSOLUT inte OK.
Det jag dessutom ser är att respekten för droger i allmänhet har mer eller mindre försvunnit. Alla tycker tydligen att det är OK att vara full när man är 12-15 år. INKLUSIVE föräldrarna!!!!!!!
En annan tendens är att man inte respekterar varandra. Killar i 15-17 år har en helt otrolig syn på flickor. De anser tydligen att man får kalla dem allt möjligt och att man kan bete sig hur som helst mot en tjej som t.ex. har tighta byxor och string trosor. Bara för att man följer med modet innebär det inte att man ska kunna bli kallad "hora, sex-bomb, luder" etc.
Jag kan , i och för sig, inte förstå att en tjej på 12 år ska ha string trosor och andra utmanande kläder. Men man börjar kanske bli gammal när man blivit 37 år!!

En annan sak som skämmer mig är att man inte tar hand om sina kompisar om de blivit för påverkade. Allt för många gånger har jag stött på detta. Är man inte mera rädd om sina vänner?????

Sisst men inte minst:
23 år ÄR inte gammalt!
Men jag förstår vad du menar!
 

Artiklar från Familjeliv