Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjälp sommarlovet är här

Skrivet av fRÅN EN SOM HAR 5
Hej på er! ja jag säger hjälp nu är sommarlovet här på torsdag är det skolavslutning,och jag bävar för att gå ut i natten och se alla dessa ungdommar som inte kommer att minnas sin skolavslutning,eller som kommer att minnas vita väggar och en doft av spyor på maria ungdom. Det är ju tyvärr så att det är alldeles för många som har debuten då. Och vart är alla dessa vuxna som skulle kunna vara en hjälpande hand eller någon att snacka med när ens egen morsa och farsa ligger hemma och sover eller är full själv? Vart finns de egentligen undrar man.
Jag kan tycka att vi är så många vuxna som bor här både som har barn och de som inte har barn kan inte alla vi som tycker om barn hjälpas åt att gåra det säkert där ute både för ungdommarna och de äldre som inte törs gå ut de törs ju gå ut på dan kan vi inte hjälpas åt så att det blir lika tryggt att vara ute på kvällen??? Om alla hjälptes åt att "vandra,synas ute, så skulle det innebära att man bara behövde vara ute någon enstaka gång för om alla hjälptes åt så skulle det ändå inte vara tomt på folk ute och ungdommarna skulle ha vuxna omkring sig vuxna som brydde sig.
Jag menar visst är det bra att man skickar pengar till fattiga länder smidigt och det hjälper förhoppningsvis. Sen är det de som säger att det är ingen ide för det gagnar inte de fattiga barnen men alla ni som säger så och vill göra en insatts för alla dessa barn men bara med garantier för att hjälpen når fram. Res er från tv soffan och ge er ut på stan jag lovar att ni gör en insatts och ni får massor tillbaka tänk bara på all frisk luft,alla kallorier ni blir aav med och ni får garanterat nya vänner.
Svar på tråden: hjälp sommarlovet är här

Avslutningen..

Skrivet av  BennyB
.. är en debut kväll för många. Har sett en del skräckexempel. Bra att du gör din stämma hörd!!
Det ÄR en stad för alla, dag som natt, och vi borde hjälpas åt att få alla att trivas i våra städer runt om i landet. Att ungdomarna ska få vara ute och roa sig på sta´n är helt OK. Men det gäller även vuxna och äldre också.
Ta en promenad och umgås med vänner på stan, stanna på ett cafe´och ta en kopp, ät en mjukglass eller vad som helst bara vi är där och hjälper varandra att få en gemensam trygghet. UNG OCH GAMMAL!!!!