Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nån som kan hjälpa min mamma?

Skrivet av annsofie
Hennes vagn blev stulen från trapphuset. Hon bor i klippan. (skåne) Det var en emmaljunga ec-sport tror jag bestämt. Inte ny, hade ett par, tre år på nacken. Sufletten var roströd lite åt det orangea hållet. Hade en sån där handbrpos på handtaget, röd. I den låg en röd fleece filt.

Jag förstår inte hur nån bara kan gå in i trappan mitt på blanka dan å ta vagnen, Det blev en smärre chock när hon skålle gå å hämta min syster, 2 år, på dagis!!

Så jag tänkte att om någon här kanske sett en annons på nån sköp å sälj sida elelr kanske till och med känner någon som bytt till en sån vagn...eller själv blivit errbjuden en.. Det hände för ca 2 veckor sedan.


Svar på tråden: nån som kan hjälpa min mamma?

Vad förbannad man blir...

Skrivet av  Ruggugglan
på människaor som bara stjäl. Har nyligen blivit av med min nya cykel inne i ett rum i källaren så jag vet hur förbannad man blir.

Vår granne berättade att när hans dotter var liten blev deras vagn stulen i porten. En kort tid senare såg hans mamma vagnen på skansen. Hon gick fram till dom men dom sa att dom köpt vagnen begagnad vilket dom säkert kunde ha gjort....men hon VISSTE att det var deras (något märke eller liknande fanns) Det dumma är att man kan inte ta tillbaka något man vet är stulet, den personen kan ha köpt saken i god tro....hm, undrar vad jag skulle göra om jag såg min cykel........

Hoppas att din mamma hittar er vagn iallafall!

Ruggugglan
 

man får sedan..

Skrivet av  H
ett visst datum(kommer inte ihåg när, går ju & kolla upp)hävda att man köpt ngt i sk"god tro".
Saken i fråga kan då beslagtas & man (om man köpt ngt utan att få giltigt kvitto på det)har då ej rätt t ersättn!!
Tänk på att ALLTID fråga efter kvitto om ni handlar vagn exvis begagnad!//H
 

Förbannad är rätta ordet

Skrivet av  Kajza
När vi flyttade till denna lägenheten vi bor i just nu, för två år sedan så hade vi inbrott i vårt källarförråd två gånger på tre månader.... Visst de stal inte mycket men min sambos fiskeutrustning på ca 3500-4000:- och polisen gör inte ett dugg...
Men vad ska man göra när bostadsbolaget inte vill se till att dörrarna inte går att bryta upp med en vanlig kofot...
 

Man tappar hakan

Skrivet av  Christopher
Nu bor jag längre söderut i Skåne, men jag har en gammal sittvagn med ståbräda över om du inte får tillbaka din egen från tjuven.
 

Gör en polisanmälan....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
Läste i "Föräldrar och barn" (den senaste) idag att polisen får in många vagnar som inte är anmälna stulna.

Så gör en polisanmälan, det finns en chans att få tillbaka vagnen, och då kan man ju alltid sälja den och få en slant om man redan köpt en ny.

Lycka till!!