Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pappor/Män MOT pedofili

Skrivet av Dax att sluta känna skuld å skam

Pappor/Män MOT pedofili!

Hej!
Jag är en pappa som har 4 barn 2 pojkar 2 flickor,jag är trött på denna hype om män och pedofili, jag känner att mitt förhållande till mina döttrar tyvär har distansierats och påverkats negativt pga av allt detta skriverier om att vi män är "snusk gubbar", jag arbetar även som lärare och känner även där att relationerna till elever som är tjejer är förändrat, nu tycker jag att vi "normala pappor/män" måste ta tillbaka våra rättigheter och självklarheter till att kunna ha en normal relation till våra döttrar eller elever eller om man nu arbetar ideelt , vi ska inte behöva känna skam eller känna oss misstänklig gjorda över våran roll som pappa,lärare eller annat,Nej vi män ska inte behöva betala extra skatt för några svin slår sina fruar heller tyvär Gudrun ,så är det någon annan som känner igen sig?är det någon som tillsammans med mig vill starta en förening(arbetsnamn Pappor/Män mot pedofili) där vi kan byta erfarenheter,stötta och ge råd Hör gärna av er till mig maila eller ring!
Har tänkt lägga upp en sajt med disskutions forum bland annat även tänkt att kunna bjuda in gäst föreläsare och dylikt.

En trött "normal pappa"

Daniel

Dax att sluta känna skuld å skam

Svara


Svar på tråden: Pappor/Män MOT pedofili

Hej!

Skrivet av  Nykter pappa idag
Tycker jag är ett bra insiativ.
Jag jobbade själv i skola när debatten började i media 96/97 och det var inte roligt för oss män då. Vi fick gå på krissamtal som det då hette. Många slutade för att dom kännde att dom inte kunde vara sig själva osv.

Tyvär har jag ingen tid att hjälpa dig med föreningen då jag har fullt upp med min egen, men håll mig gärna underrättad om hur det går. Så kan jag iallafall kanske bli medlem eller något i framtiden.

 

Samarbete

Skrivet av  Dax att sluta känna skuld å skam
Hej
Tack för svaret,det kanske skulle kunna finnas tid för ett samarbete tillsammans, själv nykter pappa sedan en tid tillsammans så det känns som vi har en del gemensamt.
 

På något

Skrivet av  Nykter pappa idag
sätt ska vi nog kunna sammarbeta.
Men nu har jag fullt upp med min egen förening. Men vi höres vidare om detta.
 

Bra tanke

Skrivet av  Svarta änkan
stöttar den helhjärtat. Det lär finnas många män som upplevt det du känner så nog finns det underlag. Och nu i den här "vågen" efter Piteå och allt.

En liten tanke jag har som kan vara tänkvärd i sammanhanget, om sex. Det görs ju så ofta omskrivningar och man beskriver "den fina" sexualiteten som att "alla har behov av närhet, komma en annan människa nära" etc vilket jag tycker är rent crap. Brutalt ångande sex som den faktiskt är när hormonerna stiger är fjärran från gos och kan därmed inte sammanblandas.

Det lär finnas studier dessutom på att pappor som är med och sköter sina spädbarn har lägre risk att bli pedofiler - alltså om man präglas på att det är ens barn så stänger sex-centrat av den möjligheten. Naturen lär inte ha kommit långt i alla fall med att låta fäder ha sex med sina barn. Evolutionen släpper inte igenom sådana preferenser. Incesttabut är inte en kulturell uppfinning.

Lycka till!
 

Varför bara män?

Skrivet av  Ofelia
Detta tjat om män som pedofiler. Det finns kvinnliga sådana också. Jag blev själv utsatt för ett grovt sexuellt övergrepp jämfört med våldtäkt av en kvinna, som mycket liten 2-3 år gammal. Det lär inte vara så ovanligt som det är populärt att låtsas. Varför skuldbeläggs bara män?
 

Nja

Skrivet av  Nykter pappa idag
Nu vet jag inte hur pass vanligt det är, en av tio har jag hört som är kvinnor.

 

Artiklar från Familjeliv