Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

??

Skrivet av Mii
Vi har en valp en tik som inte är rumsren än hon är snart 6 månader.
Hur ofta kissar en tik när de går ut? Markerar dom som hannar gör?
Vår tik kissar typ en gång ute max två och då kan vi ha varit ute i typ en och en halv timme. Vi går ut med henne med ca två timmars mellanrum.
Hmmm gör vi nått fel?
Svar på tråden: ??

Du gör inget fel

Skrivet av  Amandas mamma
Hej Mii

Din tik kissar precis som hon ska. Det är först när de löper som de börjar markera/kissa lite mer.

Alla hundar blir rumsrena olika fort och beroende på ras. Några tips jag vill ge utan att veta hur mycket du kan och vet själv, så ta bara åt dig av sådant som du anser användbart, är att du minskar valpens utrymme när du inte kan passa henne. För vår del så har vi en burhage i köket där Soya är när hon är ensam. Hundar brukar inte tycka om att kissa i närheten av sin "säng" och därför brukar pölarna bli mindre om man minskar själva utrymmet.

Annars så är det de vanliga råden typ gå ut med henne när hon sovit, ätit mat och har busat mycket. Lyfta ut henne även om hon hinner kissa klart och berömma henne ute om hon kissar. Det får naturlgitvis inte bli för översvallande beröm, kissa ute är en naturligt sak som alla hundar gör, men lagom när hon blir utlyft och faktiskt kissar då.

Lycka till

Hälsar Helena
 

tack (Imt)

Skrivet av  Mii
.
 

Hej Amandas mamma

Skrivet av  A-M
Måste bara hoppa in och säga att det är sällan jag läst ett så bra svar. I sätt att fomulera sig osv!
 

Tack :-)

Skrivet av  Amandas mamma
Hej

Tack för din positiva respons, sådant värmer, jag är faktiskt inte så hetsig som det i bland kan tyckas :-)

Hälsar Helena
 

Du svarade exsakt som det stod i vår hundbok *ler* (Imt)

Skrivet av  Mii med alskanmalamute :)
.
 

*ler*

Skrivet av  Amandas mamma
Ojdå. Hoppas jag inte var för allmän med mina tips. Vill du ha fler så hör gärna av dig igen.

Hälsar Helena
 

Nädå inte alls... du verkar veta precis va du pratar om:)) (Imt)

Skrivet av  Mii
.