Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ärligt ! Hur länge lämnar ni era hundar ensamma?

Skrivet av tova
Jag vet att man inte ska lämna hundar mer än ca 4 timmar ensamma, men ärligt hur gör alla som arbetar och har hund ?
Svar på tråden: Ärligt ! Hur länge lämnar ni era hundar ensamma?

Leo är hos grannen om jag har lång dag

Skrivet av  Anna, Leos matte
Tidigare hade svärmor honom men det var ingen bra lösning.
Grannen har också hund så vi byter tjänster.

Men visst är det ofta ett dåligt samvete när man har hund!
 

Nästa aldrig

Skrivet av  Jensan
Sambon kan för det mesta ha hunden med sig när han jobbar, och annars brukar svärmor och svärfar sköta. Måste han lämnas ensam så handlar det högst om några timmar, och det händer väldigt sällan.
 

vår hund är

Skrivet av  katti
nästan varje dag ensammen hemma, men antalet timmar varierar. som längst är han 5-5½ timme år gången. I regel kan vi klara 4½ timme.
 

Arbetar natt...

Skrivet av  Erika med Dennis 020126
...gör jag och sambon tvåskift, så hundarna behöver bara vara ensamma ca 3h på kvällen den veckan sambon jobbar eftermiddag. Sedan får de ha tråkigt när matte kommer hem på morgonen och lägger sig! I början såg de fundersamma ut, varför i all världen går du och lägger dig mitt på dagen såg de ut att tänka! Annars om vi åker bort på dagen så händer det ibland att de får vara ensamma kanske 5-6h, men det händer inte ofta. Är just nu mammaledig så nu har de blivit riktigt bortskämda med att inte behöva vara ensamma.
 

Ensam hund

Skrivet av  Jenny,Minna
Vi lämnar våran hund som längst ca 4 ½ timma.Men det är inte varje dag,min sambo har med hunden i lastbilen.
 

Väldigt sällan

Skrivet av  Achillea
Har med mig hunden på jobbet på dagarna så han är väldigt sällan ensam hemma...någon timme i veckan kanske. Åker vi bort längre utan hund får han vara hos min mamma eller min bror under tiden.
 

Vi lämnar aldrig våra

Skrivet av  Anna Maria med Li
ensamma mer än max fyra timmar. Oftast inte ens så länge.
 

Sällan

Skrivet av  Amandas mamma
Vi har haft eget företag under många år och då jobbade alltid någon av oss hemma på kontoret. Numer är jag sjukskriven och därmed så Soya är ensam mycket lite.

Om jag skulle jobba och det inte gick att lösa så skulle jag söka dagisplats till henne.
 

Olika

Skrivet av  Lottiz
Ibland är jag hemma med dom ibland får dom vara ensamma i kanske fem timmar. Jag har eget företag och jobbar runt hundarna om man säger så. I värsta fall får man åka hem och gå ut med dom och sen sticka igen... Men eftersom dom är två har doma lltid sällskap iaf. Om min kille är här är han hemma med dom hela dagarna...
 

Vi har tur

Skrivet av  Zarahs matte
att bo och jobb i samma hus, och när barnen är vakna är vovven egentligen aldrig ensam, kan bli någon timme på kvällen.
Men innan vi öppnade eget och vi båda jobbade var hon ibland ensam upp till 6 timmar, men det var igentligen sällan - som tur var:=)
 

Vi...

Skrivet av  Frk Marmelad
...har väl anpassat våra liv efter hunden *S*. Sambon pluggar och har tidigare jobbat så att hunden i princip aldrig behövt vara ensam mer än några timmar. Och fram till för ett par år sen pluggade jag också, så det blev mycket hemmatid för mig. Dottern fyller 13 i höst så hon kan numera ta ganska mycket ansvar för hunden, hon kommer ju i regel hem relativt tidigt på dagarna också. Blir det mer än 4-5 timmars ensamvaro nån gång brukar svärmor rycka in och antingen passa hunden hemma hos oss eller så hämtar hon hunden hem till sig.
 

Det undrar jag med?????

Skrivet av  Vevve m 4 :-)
Våran hund, när jag jobbade fick han vara ensam 6 timmar ibland så kunde jag cykla hem på lunchen och gå ut med "BUBBEN"! Jo det är svårt detta med hund när man jobbar, och alla jobbar väl inte 3 tim/dag här?
Så hur gör ni? oxså nyfiken! Kramiz!
 

Artiklar från Familjeliv