Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*fnissar*

Skrivet av Lottiz *glad*
Jag har en riktig hackerkatt :) Han ska sitta vid mig när jag sitter här heeela iden. Han jagar mina fingrar över tangenbordet med tassarna. När han sen tycker att det blir ännu mer intressant det mamma gör, kliver han helt enkelt ut på tangentbordet och gåromkring.

Nu har han kommit på att det rör sig på skärmen! Jag har ett glas ståendes på bordet som han ställer upp tassarna på och sen så föler han intressant muspekaren. Så kan han stå i evigheter :) För att inte tala om hur kul det är när jag öppnar nya fönster, då spritter det verkligen i hans tassar. Får se till att han inte överfaller skärmen bara. Plattskärmen är ju liksom mjuk på ytan så min kille blir helt vit i ansiktet när han springer nära skärmen...

Nu håller han på att krya ner i glaset också... Hur söta är dom små liven inte då?

Vill nån se bilder på honom kanske?
http://hem.passagen.se/lottani/tissen.htm
Svar på tråden: *fnissar*

guud vad

Skrivet av  Tezz
söt han var..*kollat på din sida*

kramizar
 

Kan

Skrivet av  Lottiz *glad*
inte annat än hålla med :) Världens sötaste såklart :)

Kram
 

OOOOOOOOOOOO

Skrivet av  MarikaOB
Såååå söt!
Älskar katter. Så sööööööööt!

Grattis!
 

Tack!

Skrivet av  Lottiz *glad*
Jo han är go mitt lilla charmtroll! Såå söt :)

Kram
 

Selet..

Skrivet av  Sophie79
ett sånt sele som du hade på bilden på din hemsida köpte vi med men vår katt lyckades kråla sig ur den flera gånger så vi köpte ett annat ist.. tänkte bara tala om så du kan ha lite extra koll..
Supersöt Kisse förresten!!! Gulligt med fläcken vid nosen.. :o)
 

Okej

Skrivet av  Lottiz *glad*
tack för tipset! Nu kommer det dröja ett tag eftersom jag inte vill hålla på att kränga på honom selen redan. Men jag ska tänka på det. Visst är den lilla fläcken söt? Det var en av dom saker som jag förälskade mig i :)

Kram
 

Ja det är såå charmigt med

Skrivet av  Sophie79
fläckar på lite "udda" ställen..
en av anledningarna till att vår katt krängde sig ur den kan ha varit att hon är väldigt liten och spinkig ras.. men jag tänkte iaf tipsa (det var annars himla smidigt att sätta på den då den är förinställd storlek)
vad är favoritleksaken då? (ja förutom datorn som jag förstått är en favorit*s*) för min katt var det (och är fortfarande efter två år) mjölkflikar.. hon kan leka hur länge som helst med en sån.. och blir så pirrig när hon ser att det ligger en på matbordet att hon inte vet var hon skall ta vägen riktigt*s* och så har hon en gul säl (ett sånt där mjukisdjur som man kan vinna på lotteristånd) som hon alltid har när hon sover.. den har hon haft sen hon kom til oss och hittade den.. den är så söndertuggad nu att jag fått sy ihop magen på den ett par gånger men hon älskar den iaf *ler* nä fy vad jag babblar.. nu skall jag ta och gå på lunch..
Kram
 

Favoritleksaken

Skrivet av  Lottiz *glad*
är nog helt klart hans fyra små möss han har. Tre stycken som låter lite och en med en jättesvans av fjädrar som han fick i present av en av Fredriks kompisar. Min killes medicinburkar med lite popcorn i är också kul :) Sen är det ju våra fötter och händer... Strupor, kalsonger och min ena BH är jätteskojiga också... När han sitter här bredvid mig brukar han kolla på fiskarna i akvariet också så dom kommer väl bli skoj så fort han märker att han faktist kan se dom från golvet också :)

Kram
 

Charmtroll!

Skrivet av  Tizzzan
Så underbart när man ser de små liven utforska omgivningen. Mina små troll har redan blivit 5 månader så det har lugnat ner sig något härhemma. Passa på att njut för det är ju en sådan härlig tid!
 

Tyvärr

Skrivet av  Lottiz *glad*
kommer jag bara träffa honom varannan vecka och det är lite jobbigt, men det måste gå. Jag får njuta för nästa vecka också. Och det gör man när han kommer upp och lägger sig på tutten för att krypa upp ända upp i halsen när man sitter och kollar på TV. Så ska han sova jääämt när man sitter vid TVn... Då smälter man kan jag lova :)
 

Åh vilken underbar liten krabat!

Skrivet av  kattmamma till 2
Minns när min sjuåring var kattunge... Han var inte så lätt att tas med, men vansinnigt rolig! Bitas var han bäst på, och så klättrade han på allt.

*nostalgisk*
 

Låter

Skrivet av  Lottiz
som vårt bustroll. Han beslöt sig för att väcka oss klockan 8 i morse eftersom jag går upp då på vardagarna. Det var bara att gå upp och nu har jag en helvild katt här... Men man får ta vara på den här tiden, den försvinner alldeles för fort!
 

Artiklar från Familjeliv