Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

AKUT! Katten har släpat in en liten harunge!

Skrivet av aloe & vera
Vi fick lov att jaga katten för att han skulle släppa harungen. Den blöder lite från mun/haka, och haltar på bakbenet, men inga synliga skador. Mkt rädd liten en, som med all säkerhet diar ännu. Den får plats i min hand.

Finns det någon chans att den överlever? Vad göra? Han ligger nu ifred i en kartong fylld med halm + en skål med utspädd mjölk (som OM den skulle dricka).

Någon som kan lite? Veterinär måhända?
Svar på tråden: AKUT! Katten har släpat in en liten harunge!

gjorde min katt med!

Skrivet av  Nina
i somras släpade min katt hem en liten harunge, men den var död iaf. Usch! Låter bra som ni har gjort för den nu. Men jag skulle nog i alla fall ringa Agrias telefonvterinär (läs längre ner på sidan) och fråga om råd. Stackars liten hare! Hopaps att det går bra!
 

Harpaltar

Skrivet av  Kerstin
tyvärr är det oerhört svårt att föda upp en harpalt, men försök att ringa KFV i er region?

(Katastrofgrupp för skadad fågel o vilt)

Jag kan tänka mej att lokala djurskyddsföreningen/veterinärstation vet deras telefonnummer. Under tiden kan ni ha harungen i en kartong, men inte inne... han är inte van vid temperaturen. Har ni sett harar ute på nåt fält eller vet ni vart katten brukar jaga? Om ungen inte är illa skadad så kan ni kanske släppa den igen, _om_ ni har ett hum om varifrån den kommer?

Lycka till!
 

Låt katten få den..

Skrivet av  Philip
Katten tog hem den till er för att den känner sig trygg hos er och vill visa att den är "duktig"
LÅt katten få haren, det ÄR kattens byte när allt kommer omkring..

 

Diar?

Skrivet av  Breeder
Om den diar, måste ni förstås mata den med nappflaska.
 

Artiklar från Familjeliv