Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

658 kr fattigare p.g.a katterna

Skrivet av Lea
Katternas mat och kattströ började ta slut så jag fick bege mig till zoo där jag blev 658 kr fattigare:

6 kg Evercleen kostade 109 kr och 10 kg Royal Canins Persian 30 (jag har 2 st perser) kostade 549 kr så nu får vi hoppas att de klarar sig ett tag.

Vad använder ni för foder/kattströ till era katter?
Svar på tråden: 658 kr fattigare p.g.a katterna

Katterna

Skrivet av  Susanna
Mina katter (2 huskatter) äter Royal Canin Light och Royal Canin Sensible (den ena är tjock och den andra är mager.) För det betalar jag 499 kr för en 10kg säck dvs 1000 kr för två katter. Har planerat det så att inköpskostnadena för mat ligger omlått dvs. de tar inte slut samtidigt.

Som kattströ använder vi Pussi Compact. Vi betalar 45 kr för 5 kg.
 

Nu har ju jag inte...

Skrivet av  cathja
haft katt mer än några veckor men... Maten har vi inte riktigt hittat rätt bland än men kattsand har vi nåt som heter No1. Den verkar bra, klumpar sig så att det är lätt at ta bort. Den kostar 119 kr för 20 kilo - ganska billigt alltså!
 

vi kör

Skrivet av  Ida bf 3/6 +2
med Katty kattströ 10kg för 48kr på willys. Maten varierar, men köper alltid i djuraffär ex. Hills, specific är de enda jag kommer ihåg namnet på!!!
 

Mat och sand

Skrivet av  Anna E, Viktor (010823) och Emma (030502)
Som mat köper vi 5kg säck av Hills Prescription Diet W/D från veterinären eftersom en av kissarna har diabetes. Det kostar 405 kronor per säck och räcker en knapp månad så vi brukar köpa två säckar i taget.
Som kattströ använder vi ToaLätt kattströ på 55 liters-säckar. De kostar 99 kronor per säck och kostar massor mer om man köper i mindre förpackningar. Dessa köper vi på Coop Forum, men har bara hittat dem på ett enda Coop i den storleken...
 

Miss Cat sand

Skrivet av  Kattarina m Alexandra2 år. Bf 28/7
inte den där normala som är klumpig utan den som är preciiiis som evercleans fina sand.

Vi har haft båda så jag säger inte bara det för att dom ser lika ut vi märker fortfarande INGEN skillnad på dessa två förrutom priset.

i våran ica affär kostar den miss cat sanden 45:- för 8 liter. Det är den med grön tjock rand på inte röd som den vanliga har, inte alla affärer har den endast EN i den här stan har den..

Mat har vi nån dyr från Zoot endast för att vi trodde ett tag att en av katterna fick för lite vitaminer hade två kala fläckar. Men vetrinären trodde snarare på att hon haft nåt som irriterat där alltså ingen fara.. Får se om vi fortsätter med denna..