Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi har blivit med katt....

Skrivet av Muminmamman
en liten mager stackare kom hem till oss igår kväll och nu verkar den ha bestämt sej för att stanna :)

MEN vi vet inget om katter! Igår fick den korv för den verkade så hungrig och den stoppade i sej 3 stora grillkorvar.
Idag har vi gett lite skinka och mjölk att dricka + vatten, men jag vet inte om det är bra att ge dem mjölk att dricka? Eller duger det med bara vatten?

Vad kan man mer ge dem för mat?

Vi har satt annons i tidningen för vi kan tyvärr inte behålla den så jag hoppas någon hör av sej för det är en väldigt kelig och söt liten kisse


Svar på tråden: Vi har blivit med katt....

Litet svar

Skrivet av  Pernilla m. Evelyn 030612
Lite snabbt så ska man inte ge katter mjölk (vissa katter tål det, men det är onödigt att chansa, grädde med vatten är i så fall bättre). Vatten räcker bra! Katter ska helst äta kattmat eftersom de behöver ett ämne som heter taurin och som inte finns i matrester eller hundmat och det kan också bli lite starkt för magen med för mycket blandad kost. Köp tex Bilanx eller Whiskas Top om du handlar i en vanlig mataffär. Annars är de foder som finns hos veterinär och zooaffärer bäst men de är väldigt dyra om man köper de små förpackningarna.
 

Tusen tack!

Skrivet av  Muminmamman
Ska rusa till affären och handla lite mat åt den lille kraken :)
 

lite undrande....

Skrivet av  AnnaP
vart bor ni, saknar ju som sagt min lille kille.....
 

AnnaP

Skrivet av  Nickann -97 Ålänning
Hon bor inte i Sverige tyvärr.Hon bor i närheten av mig.
 

Har ni...

Skrivet av  HelenaD
...satt upp lappar om att ni hittat en katt (på stolpar, på matvaruaffärerna, Granngården, djuraffären m.m.), satt ut en upphittat-annons, letat efter saknade-lappar och gamla saknade-annonser i tidningarna, kollat med polisen om saknade katter och till sist (men inte minst) sett efter i kattens öra om den är öronmärkt och varit till veterinären för en scanning efter ID-märkningschip?
 

Artiklar från Familjeliv