Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akut kattlåde hjälp!!!

Skrivet av kattmatte
Vi har en kattkille som inte fattar hur man går på lådan på ett prydligt sätt. Han gräver som en mullvad och sprätter sand omkring sig. Vi fick tipset att skaffa en toalåda med lock och svänglucka för att minimera skvättet. Vi fick också tipset att låta lådan stå utan svängdörr ett tag så att katten skulle lära sig gå på lådan. Så långt har allt gått bra. Nu idag satte jag på svängdörren och kissen VÄGRAR gå in i toalådan. Han har hållit sig hela dagen och nu tror jag att han kissade på golvet precis. (är inte hundra på att han är den skyldige då vi har en tvååring som går och skvätter vatten, saft och allt annat blött)
Jag försökte slänga in en "godisfisk" så att han skulle bli lockad och springa efter, men icke sa nicke. VAD GÖR JAG? Jag står inte ut att ha toan utan lucka för han (mullvaden från helvetet) lyckas skvätta stora sandpyramider utanför lådan ändå.
HJÄLP KATTMÄNNISKOR!!!
Svar på tråden: Akut kattlåde hjälp!!!

Jag hade samma problem.

Skrivet av  Suskiv
Hade öertäckt låda, utan svängluckan för om den var på gick katterna inte in i lådan. Trots det hade jag kattsand över hela badrumsgolvet efter att katterna varit på lådan. Fick soppa flera gånger om dagen.

Tillsist byte jag helt. Numera använder jag Peewee-lådan http://www.peewee.se med bränslepellets. Kanterna är så pass höga att pelletsen inte går att krafsa ut eller jo ett par stycken kan hamna utanför, men de släger man snappt tillbaka i lådan.

Så på det sättet slapp jag sand över allt, kattkisset luktar inget och jag kommer betydligt billigare undan med bränselpellets än med kattsand.
 

Tack! , jag skall ta mig en titt på lådan!(imt)

Skrivet av  kattmatte
 

Artiklar från Familjeliv