Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som är intresserade av att ta hand om

Skrivet av Annelie med Linnea 5/12
Min mans brorsdotter har just nu två kattungar som är 14 veckor gamla, men kan ej ha dom kvar eftersom de även har hund. Hon fick dom "på köpet" när hennes förhållande tog slut. Vi själva har två katter och har inte plats för fler. Dom finns i Stockholmsområdet. Om ni är intresserade så kan ni ju maila mig. [email protected]
Svar på tråden: Är det någon som är intresserade av att ta hand om

Varför kan hon...

Skrivet av  Nini since 1997
...inte ha dem för att de har hund? Är det platsbrist? Är hunden inte alls van vid katter?

Vi har alltid haft både katt och hund samtidigt. De har varit kompisar och ätit ur samma matskål t.o.m. :o)

Men det är klart - vi hade katt innan vi skaffade hunden, så den blev ju uppväxt med katter omkring sig...

Har de provat att låta hunden nosa lite lätt på katterna? Den vi hade när vår hund kom till oss satte klorna i nosen på honom när han ville leka - en gång. Sedan har han bara accepterat katterna omkring sig...
 

Det är väl lite av varje.

Skrivet av  Annelie med Linnea 5/12
Dels så bor dom inte så stort och är fyra i familjen. Hunden jagar katterna och stressar upp dom så nu måste man ha dom i varsinna rum, vilket inte är så kul för någon tror jag. Så därför så skulle de må bäst av att komma till ett nytt hem.
 

OK

Skrivet av  Nini since 1997
Då har de testat iaf.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med nytt hem. Hoppas du får napp av någon annan.
 

Artiklar från Familjeliv