Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla ni med gnagare...

Skrivet av Kimen
Vad har ni för något? Hamster, råttor, möss, marsvin mm?

Själv har jag en råttkille på 1 år som heter Justus, och om ungefär en timma flyttar en till råttkille hem hit. En liten bäbis som ska heta Errol...

Men som sagt, nu är jag nyfiken på vad ni har för något!

Här har ni en äkta gnagarälskare, dom är ju hur underbara som helst!

Gå gärna in och titta på Justus som jag har nu: http://teklajustus.cjb.net
Svar på tråden: Alla ni med gnagare...

jag har...

Skrivet av  tina med coco
..två råttjejer som heter diva & donna, och ett marsvin som heter muppi.
Dögoa e dom!!!
 

Vi har marsvin

Skrivet av  *Nena*
Köpte ett för ca 1½ år sedan till vår stora dotter och för ett tag sen köpte vi en kompis till henne, som blev lilla dotterns marsvin.
Den nya är en teddy, vad den stora är vet vi egentligen inte ,antagligen någon blandning av något men ack så supergo i alla fall :)
Jag trodde aldrig att jag skulle bli så "biten" av dessa små djur men det har jag och kan nu inte tänka mig en dag utan dem.
Jag har haft några kaniner då jag växte upp och stora dottern har haft en hamster också.
Vill du se våra marsvin finns de på
http://user.tninet.se/~dyd390q
 

Vi har

Skrivet av  Anna
en kanin som heter Sotis (gissa vilken färg han har...), och sen har vi 2 dvärghamstrar, men den ena dog ikväll. Så nu är det "bara" Skorpan kvar.
 

Tre stycken råttor...

Skrivet av  Magisk Snövit
...bor i vårt hus - fast oftast i bur ;)

Deras namn är Bacill (2 år 3 månader), bröderna Trasig och Substitut (2 månader). Bacill är en lite lagom pucko grabb som inte alltid har alla höns hemma. Trasig har fått sitt namn pga att han saknar ett öga och Substitut var just ett substitut för en råtta som hastigt och mkt olustigt lämnade oss.

Jag har haft råtta sedan 1996, är aktiv inom Svenska RåttSällskapet där jag jobbar som redaktör på medlemstidningen samt är aktiv inom aktivitetskommittén Sydråttan.
 

Just nu

Skrivet av  Nini since 1997
är det 1 hamster och tre marsvin.

Har haft en hamster till tidigare och det var när den dog som marsvinen flyttade in.

Har alltså bara haft gnagare i ca: 1½ år, men älskar det!
 

Har två marsvin

Skrivet av  Cia 9+3
- Spöket och Lilla Pip. Mor och dotter. Fick Spöket av min sambo förra sommaren och det var då enligt djuraffären en hane. Efter några veckor fick denne lille hane två ungar... var lite orolig eftersom Spöket suttit i bur med sin bror men båda ungarna var friska och krya. Pip - den vi behöll - har världens med krulliga päls, typ afro. Spöket har lång, slät päls som jag klipper för att hålla undan från rumpan.
Tidigare har jag haft dvärghamster, kaniner och degusar. (Och hundar, katter, fåglar, eremitkräftor och fiskar men de är ju inte gangare... *S*)
Kram
 

jag hade

Skrivet av  anko
en hamster när jag var liten. Han hette Linus, tills han fick ungar. Då blev det en Lina...
Dessvärre blev jag rädd för min hamster, hon bet mig hela tiden, och till slut ville jag inte ha upp henne i handen alls... Jag blev trots detta jätteledsen när hon dog.. såklart.
Nu finns hon begravd brevid min systers hamster i trädgården hemma hos mina föräldrar.

Men min rädlsa för denna lilla varelse gjorde att jag förmodligen inte kommer att skaffa några gnagare i fortsättningen, trots eventuella tjatiga barn..
Det blir nog en kisse så småningom...
 

2 st ökenråttor...

Skrivet av  Jensan
pojkar, Buzz(Lightyear) och Zigge heter dom.
 

Gnagare....

Skrivet av  hehe
STOPPA AIK:arna PÅ NÄTET!
Ser du någon, anmäl det här:
http://www.anticimex.se/råttor/
DENNA TEXT BORDE ALLA HA.
KOPIERA OCH LÄGG PÅ DIN SIDA
 

tre tamråttor

Skrivet av  Malo
Här hemma hos oss bor det för tillfället tre råttdamer! Dorotea, Delfi och Dixie.

Jag är helt "fast" med råttor sedan jag fick min första råtta när jag var 14 år för alltså 6 år sedan. Då bodde jag hemma och mamma sa bestämt NEJ till råttor i huset. Men jag kom på den smarta ideen att önska mig en råtta i födelsedagspresent för då kunde jag ju inte lämna tillbaka presenten... Jag fick en mamma och två råttbebisar av en kompis och min egen mamma blev först jättearg, men sen fick jag iallafall behålla EN av råttorna och lämna tillbaka de två andra. Min lycka var total och faktum är att tillochmed mamma började tycka om råttor när hon lärt känna dem. *ler*

Sen dess har många små personligheter kommit och gått... tyvärr lever de ju inte så länge *snyft*

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv