Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3,5 mån utan vår Harley+ tack till...

Skrivet av Harleys matte
Alla er som stöttade hela långa perioden av upp och ner dalar i våras/somras).
Vår springer blev snabbt sämre under en varm period i somras(juli), med diarrer och kräkningar. han kunde inte behålla hjärtmedicinen längre. Han låg ute på gräsmattan hela helgen och bara tittade, orkade inte gå längre än till grannens staket för att kissa. Han var helt utmattad. Jag visste då att det inte gick längre och pratde med vet på mobilen(en helg). Han kom in till stationen en söndag och mötte oss. Harley kunde knappt gå själv. Han fick somna lugnt och stilla. Min sambo grät, men jag tror mina tog slut i maj då vi fick beskedet att han inte skulle klara sig. Huset är tomt, i början otäckt tomt. Min brors galna lilla coccervalp har ärvt korgen och älskar den, matskålarna för länge sen undanställda. Jag har grannens underbara tax Zacky att krama, min son har visat utslag på allergi för hundar så fler blir det inte- vi jobbar för mkt ändå för att ta en hund igen. Han blev 6,5 år och saknaden är ibland JOBBIG, ibland inte så farlig jag trodde. Men nu när jag går hemma med bebis i magen saknar jag huvudet tungt i knät, promenaderna man inte tar längre. Visst är det mkt som blivit lättare, men tusen saker har blivit mindre betydelsefulla, tyngre och trista. Jag hör honom fortfarande ibland böka runt i köket...En annan granne får sin valp i november, det känns skönt att ändå kunna vara omgiven av hundar. Coccerna i min familj o grannarnas. TACK IGEN ALLA ER SOM STÖTTAT!
Svar på tråden: 3,5 mån utan vår Harley+ tack till...

Hej!

Skrivet av  Hjärtmatten
Jag minns er, Harley och matte. Tack för att du berättar. Har faktiskt undrat hur det gått.
Värmen kan tyvärr drabba hjärthundar svårt och en del försämras då. Skönt att ha en fin veterinär som kan komma när det behövs.
Kram till dig. Ha det bra!
Och lycka till med den lill* i magen!
 

Artiklar från Familjeliv