Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*grrrr* ,över min hund

Skrivet av jenny
Som har ätit upp vår halva blodpudding och en kastrull med ärtsoppa. Var ner till tvättstugan och det räckte för att han skulle lägga tassarna på diskbänken och dra ner allt på golvet.
Ibland blir jag bara så trött på honom!
Han är visserligen ca 4½-5 mån gammal, men jag blir arg ändå. Det var ju vår middag....*suck*. Får man bli trött på sin hund?!
Svar på tråden: *grrrr* ,över min hund

Ibland är dom snabba

Skrivet av  DalmaTina
Vi dalmatinerägare har ett valspråk: Lämna aldrig en dalmatiner obevakad i ett rum där det finns något ätbart.
 

oj just det ja

Skrivet av  turtle
sånt händer säkert lätt med stora hundar.
Hihi tur man har en liten rackare - fast nog kan han hitta på han också nog :-/
 

Hur mår den hunden i magen *s*

Skrivet av  Sofia m Pamela 2/6-03
Ärtsoppa... Hinner ni ut med den? :0)

Indra är lika dan, snabb som än vässla när man inte ser... Annars skulle hon "aldrig" ta något utan lov... Snacka om ögontjänare.
 

mm...

Skrivet av  jenny
Han är dålig i magen nu. Fast det är inte så att han måste bajsa hela tiden, men när han väl gör det är det inte som det brukar....
 

kompostgaller och framförhållning..

Skrivet av  Åsa, Joel & Gaston
Hej! Javisst får man bli trött på sin hund,det blir man ju på alla andra i sin omgivining ibland..! MEN man kan använda dom små grå (som vi ju ändå har fler av än hunden) så att man undviker att skälla på hunden i onödan (speciellt med valpar!). Till exempel se till att maten står utom räckhåll, el stänga till med kompostgaller el dörr. Obs att inte hunden ser det som att den "stjäl" - finns det mat så tar man för sig..! Tar tillfället i akt att tipsa om Mickie Gustafsons "Valpen" och senare "Unghunden"; många bra råd och värdefull kunskap (som grundar sig på aktuell forskning och inte något "tyckande" om hur det ska gå till). Kolla www.karisma-utbildning.nu om du undrar vem hon är. Rekommenderas varmt! Ha det bra och andas djupt..
 

ha ha ha

Skrivet av  katti
Precis sådan är vår hund också, MEN HAN ÄR 10 ÅR, och blir värre och värre hela tiden.

Några få saker som han har stulit

Tacoköttfärs som stod längst bak på spisen
En halv familjepizza - även den längst bak på spisen.
En godispåsen som hade råkat hamna under ett nattduksbord. (självklart hade han ätit upp allting)
kakor som stod mitt på matbordet med alla stolar inskutna för att han inte skulle kunna ta dem.
Massvis av mackor som sonen lämnat på bordet när han ska på toa.
3 dagar gamla pommesfrites som låg i en påse. Han fick vara instängd i ett rum medan vi hade en hundrädd gäst, under den tiden hade han nosat reda på påsen, öppnat den, öppnat kartongen i påsen och ätit upp pommesen.
Och massor av andra saker.

Hur långt man än försöker att placera grejerna så är han och norpar dem om man inte vaktar honom hela tiden.
 

Oj..

Skrivet av  jenny
Det var en riktig ögontjänare du har...!!!
Våran vove har även varit inne i skafferiet och haft ut en sylt burk, en äppelmos påfyllare, en påse linfrön och annat gott han hittat. Det var innan vi kom på att vi tejpade för skafferiet.
 

Artiklar från Familjeliv