Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aahhh, dammsugning, yes!

Skrivet av Anneli med långhårig byracka
Läser inläggen om städning och ler. Ja, det är inte kul att veta att den dyraste möbel man har i vardagsrummet är high-tech-dammsugaren som alltid står framme, men... Jag och maken älskar att städa när alla tussar med hundhår swischar in i dammsugaren! Det blir verkligen synliga resultat så här i pälsfällningstider. Idag fick jag mitt lystmäte hos kompisen. Det var läge för snabbstädning innan tuppe-partyt (dit det visserligen bara kommer hundfolk och demonstratrisen också är hundgalen). Jag skulle ge polarn ett handtag och wow, vad det syns när man städar ett dygns pälsfällning efter två schäfrar och en labbe. Heltäckningsmattan av päls på golvet försvann! Är man pervers eller :-))
Svar på tråden: Aahhh, dammsugning, yes!

du är så välkommen

Skrivet av  Balders matte
så, hem till mig om du tycker så mycket om att städa.
Jag kan spara lite till dig om du vill.*flinar*

Fast även om jag hatar att dammsuga så ofta så kan jag ändå precis som du känna den där tillfredsställningen när man ser alla tussar åka in i dammsugaren och efterlämna ett rent golv. Men den känslan är ytterst kortvarig för knappt 20 timmar senare så står jag där igen och gör samma sak. Och sen håller jag på så.
Min store lufs hårar av sig som fem stora lufsar i år.

Men peppar peppar så verkar det som att det värsta är gjort nu och nu hårar han bara jättemycket mot innan då det var onormalt ofantligt jättemycket. Inte så underligt kanske, han har ju inget hår kvar att tappa....stackarn, ser ut som att han gått ner en tio kilo...är det inte meningen att dom ska få mer och varmare päls till vintern? Eller har jag missuppfattat det....eller är det han?