Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

(små)barn och hund

Skrivet av Maria R
Hej
Jag skrev och frågade i höstas eller somras om erfarenhet och råd till valpägare och småbarnsförälder.

Vill bara berätta hur det gick...

Nu är sonen ett år och vi skaffade en valp (storpudel, nu 7 mån)trots att många avrådde.
Sonen är ett sådant barn som jag knappt vågar berätta om längre eftersom jag då verkar ge alla andra dåligt samvete. han är hur snäll och lättsam som helst och go och glad nästan jämt, jag vet knappt hur man tröstar en ledsen unge (kom jag på när han vaknade ur narkos efter en lättare op och var ledsen, han hade ont förstås).
Hunden, valpen, är lite busig som de flesta valpar och visst har det varit jobbigt, men än så länge har det gått över förväntan!

Vet inte om det är vi vuxna som gör det (det vill man ju gärna tro :)) men valpen har också blivit mycket snäll och lätthanterlig, särskilt inomhus. Sonen och valpen fungerar dessutom utmärkt ihop, försöker lägga mig i så litet som möjligt när de leker, men ibland måste man ju bryta lite.
Hinner man inte ut och gå eller om det inte går för all is så kan man ju leka inne, det går ju att göra en hel del hundövningar och skapa kontakt även inomhus.

Anar dock att prövotiden inte är slut på långa vägar än, men ville ändå berätta om erfarenheten hittills.

Menar inte heller att de som gav råd hade fel.
Det kunde varit mycket värre med annat barn och annan valp/ras.
Svar på tråden: (små)barn och hund

Det låter sååå härligt

Skrivet av  RBA
vilket mys med både valp å bejbi.
Lycka till i fortsättningen oxå.
 

Artiklar från Familjeliv