Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 marsvin...

Skrivet av Anna
Jag är en olycklig ägare till två marsvinshonor (2år), maken har tyvärr utvecklat höallergi och nu måste vi göra oss av med dem, för de kan ju inte leva utan hö (eller hur?).
Det enda jag vill är att de får ett bra hem. Finns det någon här som har intresse, tid och lust att ta sig an dessa små liv?
Vi bor i Stockholmstrakten.
Svar på tråden: 2 marsvin...

Vi har två, kanske två till =)

Skrivet av  Lillan o Vilda..
Vi har två honor, kan ev tänka oss två till. Jag älskar marsvin =).. Finns bilder på dom? Var i Sthlm finns dom?
 

tack

Skrivet av  Anna
Tack för svaret. Eftersom marsvin kan vara lite kinkiga när de väljer sina vänner så valde jag det säkrare före det osäkrare (om man får säga så).
Tre vänliga själar har åtagit sig att ta hand om dem och jag känner mig säker på att de ger dem ett nytt bra hem. Nu är jag varken olycklig :) eller ägare längre :(
Jaa, så kan det gå, men tack ändå för erbjudandet.
 

Jag tror...

Skrivet av  Monika
...att det går lika bra att ge de höbriketter eller lucernpellets i stället för hö. Det sa de i alla fall till mig i zooaffären.
 

Jag är intresserad av marsvinen !

Skrivet av  arina
Jag är 35år och mamma till Marie-Louise 9år, vi har haft hamster och har nu tänkt att vi ska ha marsvin istället.
Jag har huvudansvaret för djuren hemma och Marie-Louise är behjälplig så mkt hon vill. Vi har dessutom 2 st storpudlar.

Vi vill gärna ge dina marsvin ett gott nytt hem.

Vi bor i Tumba.

Du kan maila mig på [email protected]

/Nina