Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3 årig golden...avlivas????

Skrivet av Gammal golden ägare
Blir såå förbannad. Det är en som bor i grannstaden som skall avliva sin 3 åriga golden tik!! BARA för att de skall åka utomlands en längre period :(
Den är sååå genomsnäll & sååå lydig!
Min son är allergisk :( Men min mor kanske ska ta den, men hon vill inte att den skall vara ensam mellan 7-15.... Det blir väl för långt?? Men hon skall höra om den kan vara på hennes jobb på dagarna.

blir bara så arg.. varför avliva?!?!?!?!
Svar på tråden: 3 årig golden...avlivas????

Om man

Skrivet av  Collieägaren
fixar det den enkla vägen ska man INTE ha djur enligt mitt tycke, förstår att du är arg. Kan inte din mamma ta henne, om inte hon vill ha henne, tills ni hittar ett annat bra hem annars ?! om hon är så fin borde det ju inte vara några problem att hitta nytt hem.
 

Maila mej?

Skrivet av  Kerstin
Min granne vill ha en hund. Hon är långtidssjukskriven, har en dotter på snart 8 år och är mycket hundvan/intresserad. Hennes 14 år gamla schäfer dog för något år sen och hon är såå sugen på hund igen.

Eller ge grannen mailadressen. Hunden får ett _garanterat_ superhem. Jag sumpar min hundvakt, men vafan... lite får man lida? *S*

Hoppas de inte avlivar henne. Vore synd. Verkligen.
 

Jag

Skrivet av  GGÄ
hör av mig om det är så att min mor inte skall ha hunden!!!!!!
Detta är i Västmanland.
 

var ligger västmanland?

Skrivet av  Kerstin
*letar på eniro*

Låter som nånstans runt vänern/vättern? (Börjar på Vä? *S*)

Om din mor tar hunden får du ju njuta lite av henne också... :)
 

*fnissar*

Skrivet av  GGÄ
nej.. inte vättern , eller vänern..*S*
Det ligger neranför dalarna..*S*
 

En bra golden

Skrivet av  Gyrils mamma
är inte så lätt att hitta så den vore väl värd att spara. Hoppas att du hittar ett hem åt henne.
Annars vill jag nog påpeka att omplacering inte alltid är bästa alternativet. Har själv en hund som aldrig skulle klara en omplacering eftersom han är så orolig och stressig. Ett nytt hem skulle inte vara bra för honom, så i hans fall skulle det vara mera humant att ta bort honom. Samma sak med katter som farit runt i många olika hem; dem är det inte alltid heller snällast att omplacera.
 

jag har haft 3 goldrar i min

Skrivet av  GGÄ
närhet & alla tre har varit HELT underbara!!
Snälla, något vaktiga & VÄLDIGT lydiga!!! Våran gick ofta utan koppel (inte bland människor) Hon brydde sig inte om det kom en hund eller ett rådjur! Hon blev 13 år våran älskling, men många trodde hon var en valp även då!!!!

Denna golden som skall avlivas är med HELA dagarna i ett ridhus & träffar MYCKET folk där & är väldigt social!!
 

hej

Skrivet av  tina
har du min hane :)
nej skämt å sidor, jag har själv planer på att omplacera min hane som är stressig men han ger ett sken av att vara superlungn.. upplevs av andra som att han står o sover i situationer som han egentligen upplever som jobbiga... tex när småbarn rusar fram eller på hundutställningr etc.... han skäller på minsta lilla ljud hemma i huset o ligger på helspänn förjämnan som om att han vaktar... han kan inte vara själv ens 20 minuter utan att sätta igång "sirenerna>" kommer han hem till ngn hundvakt exvis mina föräldrar kan de inte ens gå 1(!) meter ifrån honom utan att han reser sig o flyttar efter.... så osäker är han

av dessa anledningar o några till känner vi att det inte skulle vara en möjlighet att omplacera till ett okänt hem (har redan försökt en gång o de nya stod inte ut 1 vecka med honom... samt att de tycke otroligt synd om honom som aldrig kunde slappna av)
 

:O(

Skrivet av  Pilla
Blir ledsen då jag hör det. Jag har blivit allergisk/överkänslig mot vår vovve, och mår jättedåligt vissa dagar. Vi har svårt att hitta någon som kan ta honom. Men inte kan man avliva honom för det. Och en utlandsresa....! Nej jag blir arg. Tyvärr har jag inga tips, eftersom vi inte ens själva lyckas omplacera vår lilla gubbe.
 

Artiklar från Familjeliv