Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

140g hur mycket är de

Skrivet av UlLi och pepsi
vågen har försvunnit i flytten och vi har just bytt foder till pepsi hur mycket blir 140 gram i deceliter.
kan jag räkna som det stod på hennes förra foder (robur) 43g =dl det fanns ingen sådan på det vi bytt till (royal canin)

just nu så försöker jag smyga in det nya i hennes mat så det är ett bökande utan deslike för att få rätt mängd speciellt då jag inte har någon våg utan får gå på känslan, vill ju inte få en liten tjokis
Svar på tråden: 140g hur mycket är de

1 dl = ?

Skrivet av  HelenaD
Är det ingen direkt storleksskillnad på kulorna mot Robur så kan du säkert köra på samma! Dvs ca 3 dl/dag.
 

lite skillnad är det

Skrivet av  UlLi och Pepsi
royal canin är mindre och trekantiga medans de andra är mer runda och avlånga men jag kör nog på ca 3dl per dag jag ser väll om hon blir allt för rund om magen och får minska lite då
 

Vår stora

Skrivet av  L
tik äter Royal å hon ska ha ca 440 g per dag å o dl blir 4,25 dl efter att jag vägt maten å sen kollat upp med dl mått.

Så din tjej ska nog ha rint 1,5 dl per dag....låter lite jag vet men dom behöver inte mer.

Min tjej väger mellan 25 -30 kg å sja endast ha 4,25 dl, hon har lagt på sig extremt efter byta av fodret så jag tror ändå hon får för mycket.
 

Artiklar från Familjeliv