Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alg gutten?

Skrivet av Venus med Ida -02 & Wilma 040612
Nån som köper hundmat från alg gutten? Vad tycker ni? Vad kostar det?
Svar på tråden: Alg gutten?

Har köpt

Skrivet av  Lilith
till vår förra hund. Började på grannens rek. då vår hund fick cushing och väldigt dålig päls. Pälsen blev bättre, men ej bra. Grannens hund har någon autoimmun sjyukdom och gick på kortison (hon fick sår i alla kroppsöppningar), sen de började med Alg-guttens har hon inte ätit kortison.

Nu har vi ny hund och jag gav Al-Guttens först, det vi hade kvar. Hade dock läst mycket gott om Standardt. Lilla Maya åt av Alg-guttens, men inte med nån större aptit. När jag skulle köpa ny säck och inte fick tag i Alg... pga fel på deras packningsmaskiner så kikade jag på Standardt och bad tjejen i butiken hjälpa mig med jämförelser. det slutade med Standardt fördel, mest pga att kött står först i ingr.listan medan spannmål står först hos Alg. Maya äter det med god aptit och bajsen är "fin". Priset ingen större skillnad. Jag byter nog inte tillbaka, men jag var absolut inte missnöjd med Alg-Guttens mat. Jag betalade ca 330 kr för 15 kg.
 

Hua!

Skrivet av  Sara m. Viggo
Varför vill du ha alger? Har i perioder varit mycket problem med dylika tillskott, eftersom inte innehållet kan kontrolleras, så man har fått in hundar med leverpåverkan m.m.