Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akvariefiskar!

Skrivet av Mysaan med boysen
Någon som vet något om guppies? Mina honor har blivit väldigt svarta bak vid analen och vad jag förstår så skulle det tyda på att de är dräktiga. Stämmer det? HUr länge är de dräktiga då? En har varit svart där i åtminstone två veckor nu.
Svar på tråden: Akvariefiskar!

Till mig sa dom

Skrivet av  Nizza
att dom kan få typ 20 yngel och att dom är dräktiga ca 28 dagar.. och mina honor är oxå svarta bak vid analen.. en mindre svart och jag har 8 yngel (kanske blev det fler, men jag har 8 st i yngelakvarium).
Dom = djuraffären.
 

Vad händer om...

Skrivet av  Mysaan med boysen
jag inte flyttar över dem till ett yngelakvarium? Har inget och vet inte hur sådana här saker fungerar. Första gången vi har fiskar. *ler*
 

Händer ingenting

Skrivet av  Lottiz med Alex 040628
Guppys är oftast snälla mot sina avkommor om jag har förstått det rätt. Andra levandefödare som tex platy äter upp dom yngel dom kommer åt.

Jag har aldrig haft guppys så jag vet inte hur det är med dom men jag brukar alltid låta alla yngel gå med föräldrarna för att då är det dom starkaste individerna som överlever...
 

Om man har andra...

Skrivet av  Mysaan med boysen
fiskar oxå kan de äta upp guppiesarnas bäbisar då? Vi har svärdsbärare oxå nämligen.
 

jag använder yngelakvarium

Skrivet av  Nizza
för min kakadu ciklid älskar tydligen yngel.. har även platy. Man kan ju köpa yngelgräs så att ynglerna har chans att gömma sig om man inte vill köpa ett yngelakvarium.