Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

...Och till HelenaD, tack!

Skrivet av Nina *Ines* Nomi o Elvis
Tack för ditt generösa erbjudande, men som du kan läsa nedan är det många andra faktorer som gör att vi redan nu inser att vi inte kan ha hund i det långa loppet. engagemanget på hemmaplan är helt enkelt inte som det borde - maken fattade aldrig hur det är att ha hund i Sverige, det är ju lite annorlunda i Peru...
Stor kram
Svar på tråden: ...Och till HelenaD, tack!

Jag förstår dig

Skrivet av  HelenaD
Jag är också "ensam" om mina djur (de är mitt intresse och mitt ansvar och det är precis så som jag vill ha det) men min man ställer trots allt alltid upp med det nödvändigaste om jag går ned för räkning. Det nödvändigaste inbegriper varken långpromenader eller träning men så har jag ju också en ras som klarar sig på bus i soffan ett tag. Jag kräver inte mer av mannen de (få, men så har vi ju inga barn ännu heller förstås) gånger som jag inte klarat det själv och inte heller hundarna kräver mer. Till viss del har jag valt den här rasen just utifån det, att jag vill att mitt hundägande främst ska vara ett nöje och inte ha så stora krav att det kräver att man oftast är på topp och som blir oöverstigliga när livet ändras. Vad jag förstår så skaffade ni Elvis tillsammans och förutsatte från början att ni skulle lägga ned tid på honom tillsammans? Då är det förstås mycket svårare. Kanske hade du inte skaffat en så pass krävande hund om du vetat det från början?

Om du fortfarande verkligen vill leva med hund och träna lite när andan faller på (men utan att _behöva_) men i övrigt nöja sig med vanliga promenader, lite lösspringande och att få vara med familjen, så finns det många goa, lätta och mysiga raser att välja bland!

Elvis kommer säkert att få det bra. Han har fått en bra start nu i livet och är fortfarande ung, till och med så ung att han inte är mitt i könsmognaden. Det borde inte vara svårt att finna ett bra hem åt honom.

Jag hoppas att ni får ordning på livet snart!

Kram
 

Precis så är det!

Skrivet av  Nina *Ines* Nomi o Elvis
Och jag hoppas att ni snart får uppleva undret med ett eget barn också!!!
Vad du är trevlig!!! synd att vi inte har bil då skulle jag komma o hälsa på dina magra små hundar ;-) och dig med bebis o prickmonster och allt!!! Prickmonstret som f.ö. har varit jättesnäll och lugn i ett par dagar nu och snällt legat o väntat på mig medan jag sovit ruset av mig...
Kram
 

Det är bara att hoppa på tåget ;)

Skrivet av  HelenaD
Hehe, bara och bara - med en femveckors bebis och en sexmånaders vovve, men i alla fall ;). Kommer ni så är ni så klart varmt välkomna!

Kram
 

Glömde

Skrivet av  HelenaD
Tack för lyckönskningen! Om en vecka börjar hemutredningen så det rör på sig :)