Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akvariumfrågor om någon kan svara.

Skrivet av Många frågor
Min första fråga är om någon har någon gissning på varför mina guppiehonor dör knall fall. SEr inga tecken på att de ska må dåligt. Som i dag tex så stod jag och tittade på fiskarna ihop med barnen och sedan gick jag bort. Efter max 3 minuter så var jag i närheten av fiskarna och ser då att ena honan dött.

Någon som vet hur man kan se på svärdbärarhonorna att de är dräktiga? HUr länge är de dräktiga?

Mår sugmalar dåligt av att vara ensamma? Har en hona och funderar på om hon blir ledsen utan hane.
Svar på tråden: Akvariumfrågor om någon kan svara.

Ingen aning

Skrivet av  Helena
om svärdbärarna, tyvärr.

Tänkte bara tipsa om en bra sida med sjukdoms beskrivningar och artbeskrivningar, där kanske du hittar nåt om dina sugmalar, jag vet inte vilken malsort du menar.

http://www.zoopet.com/akvarium/
 

Hm..?

Skrivet av  Nizza
Kanske du skulle fråga på djuraffären? Jag är väldigt nybörjare (har ett 42 liters). Men i affären sa dom till mig att jag skulle ha 2 guppyhannar och 3 guppy honor, mer honor alltså för annars kunde hannarna stressa ihjäl guppyhonorna. En hona dog dock men jag har fått en massa yngel så jag avvaktar inköp av guppy just nu ändå.

Jag har en algätare och han skulle inte må dåligt av att må ensam, medans praktbotian gärna ska vara i par sa djuraffären.
Som sagt leta runt lite på nätet och kanske kontakta djuraffär.
 

Artiklar från Familjeliv