Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aktivering av katter på vintern?

Skrivet av MiaMaria m Josefin +Krabat v38
Min tokiga cornish rex vill ju inte gå ut när det är kallt, vilket resulterar i en katt som blir lite smått tokig och galen. Han vill nog springa runt och busa, precis som han brukar göra ute. Han lekte sönder en pälsmus på en timme i söndags, det var verkligen längesedan han lekt så vilt :) Fast för det mesta under denna årstid så liggar han framför kaminen och gottar sig :)

Brukar ni aktivera era kissar inomhus mer på vintern än på sommaren? Några lektips?

Svar på tråden: Aktivering av katter på vintern?

Om katten går ut

Skrivet av  MiaMaria m Josefin +Krabat v38
så är ett bra tips att kasta små snöbollar som de kan jaga. Min Lisen är superduktig på att fånga snöbollar och vill gäran gå ut och leka :)

Bilder på snöbollsfångaren Lisen förra året:
http://sarnhammar.se/katt/katterna.asp
 

Min knäppis gillar att apportera

Skrivet av  Miko
så det sätter jag tvååringen på (nästan 3 år är han).
Roar både barn och katt i ett ;)

Tåligare än "pälsmöss" är garnråttorna m. kattmynta i som jag brukar köpa ibland. De är dyrare, kanske 25 spänn eller så (pälsvarianten kostar bara 14 kr för 3-pack på Rusta) men de håller MYCKET längre, brukar komma bort innan de är trasiga.

Annars en fågelboll på balkongen och en sittplats i fönstret, det uppskattas högt! Han verkar trivas med att bara titta på dem.
 

Pappersbollar

Skrivet av  HelenaD
Förut körde vi små bollar av smörpapper men eftersom vi numera har tre hundar som gärna knycker bollarna, så gör vi stora bollar av en halv A4-sida. Jätteroliga leksaker som katterna glatt sliter sönder i småbitar :)
 

Artiklar från Familjeliv