Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Staffordshire bullterrier

Skrivet av Tiwa
Har du en sån eller vet du något om den?
Funderar nämligen på en sådan och vill veta allt!
Svar på tråden: Staffordshire bullterrier

min drömhund

Skrivet av  Mia Sthlm
hade en i 3 veckor, som vi fick lämna bort tyvärr.
Han var så hanhundsilsk så det gick inte.
Jag älskar dem, kommer skaffa en tik när mina 2 nuvarande hundar är bort och när jag har mer TID.
 

Ja...

Skrivet av  Tiwa
jag är verkligen sugen på en sån. Dem är så himla fina.
Varför tik och inte hanhund? *nyfiken*
 

pga

Skrivet av  Mia
hanhunds aggresivitet, vill inte att det ska hända igen.
 

Är...

Skrivet av  Tiwa
det speciellt för rasen eller bara otur?
 

nog

Skrivet av  Mia
både och.
Jag har 2 andra hundar
1 fransk bulldogg och en Griffon.\'
På våra rasträffar/promenader så är många av dessa lösa alltså vi släpper dem fritt så de kan busa.
Var på Staffe träff en gång, där stod alla på behörigt avstånd från varann....
 

Han hunds aggresivitet...

Skrivet av  Jess och Olivia
Staffordshire Bullterriern är inte mer aggresiv än andra hundar, dock har ju hanhundar en tendens att vilja spänna upp sig och har man inte lydnad så är det jobbigt OAVSETT ras. Tikar är lite coolare men även där är ju förarens roll viktig...
Att folk på träffen höll sig på behörigt avstånd beror på att man inte vet vilken koll grannen har, tyvärr drar ju rasen till sig en del konstiga människor som borde skaffa sig en Snobbentidning istället för hund...
Men känner hundarna och ägarna varandra går det bra.
 

hemsida

Skrivet av  Mia Sthlm
http://www.ssbtk.nu/
 

Jag har..

Skrivet av  Jess och Olivia
Staffordshire Bullterrier...Världens bästa hundras, enligt mig. Ta kontakt med kennel Hunnestaff så får du hur mycket hjälp som helst, sen är det den i särklass bästa kenneln om man vill ha en hund som är rörlig och mentalt super...

Men jag svarar gärna på frågor oxå, har haft Staff i 10 år och fött upp litegrann.

Grattis till ett bra hundval..
 

varför

Skrivet av  Mia
tycker DU det är världens bästa hundras?
 

För att...

Skrivet av  Jess och Olivia
Den har en livsglädje och personlighet som är helt enorm. Sen är det mycket hund i lagom förpackning, den är fantastisk med barn.....
Och så snarkar dom hejdlöst plus att de är små grisar...:-D
 

Vad...

Skrivet av  Tiwa
kul att höra!
Tack för tipset, dit ska jag ringa.
Jag har hört så mycket gott om den och jag tycker dem är så otroligt fina.

Är det en ras som är svår att lydnadsträna? Envis?
Eller är den lättlärd?

Jag vill veta allt, men känner att det skulle bli så många frågor, så du får gärna berätta vad som helst. T.ex hur är den med barn?
 

inte

Skrivet av  Mia
jag som ska svara.
Terrier är ju terrier...
Barn?
som vilken familejhund som helst.
 

De är...

Skrivet av  Jess och Olivia
Väldigt förarveka, vilket betyder att de är lättränade om man inte ryter och tar i, då blir de ledsna. Enligt min åsikt är de lättränade och den bästa belöningen är korv :-D

De är helt underbara med barn och kallas även NANNY dogs i England, min förra tik erbjöd sig att dia min syster när hon var liten och min nuvarande tik lämnar inte vagnen om vi är ute och går...
De är väldigt pussglada och min dotter får sig en rejäl kyss när Snövit går förbi...

Hoppas detta hjälper och fråga gärna mer.
 

Artiklar från Familjeliv