Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad göra, kissarna måste bort!!!

Skrivet av sorgsen
suck. har två underbara katter, vi fick dom i juni i år, då en hittat dom på gatan bara fyra veckor gamla.jag visste att vi eentlien inte kan ha katt eftersom min man är jätteallergiker, men vi valde att försöka istället för att de skulle avlivas...nu har min mans allergi visat sig ordenligt, och jag är gravid, och det känns inte som en bra kombination att ha katter hemma när bebisen kommer eftersom han eller hon har en stor allergirisk, min sambo är alltså enormt alergisk, främst mot katter men även hundar gräs krom nötter med mera med mera plus att han har en allvarlig form av atopiskt eksem...vi har pratat o pratat och har varit villiga att åtminstone försöka lösa det, och hittills har hans allergi hållt sig lugn, men nu har otäcka stora konstiga utslag som stora bubblor spridit sig över kroppen och han är mkt täppt o konstig ögon rinner med mera, och vi kan inte ha dom kvar...vad gör man? han har varit hos läkare som idiotförklarade oss att vi ens försökt ha katter när vi visste oddsen, men vad gör man när det är små uthungrade magra stackars skabbiga fyra veckors katter???låta dom dö? neej, men nu står vi där istället i en ohållbar situation, att annonsera tar lång tid, och det får inte bli värre nu med allergin, då kan han inte bo hemma.finns det typ durens vänner som tar hand om katter i specialfall som nu när det är lite akut? vi har ju avmaskat o vaccinerat o avskabbat och skött dom väl och är fantastiska små katter nu, växt till sig rejält, men ändå vad göra? jag mår s dåligt, och fattar inte vad vi tänkte med, ha två katter när mannen man lever med är hyperallergisk??? han äter naturligtvis tabletter mot katterna nu,men eftersom de här utslagsbubblorna kommit sa läkaren att kroppen verkar protestera ändå.det är väl en tidsfråga innan det går på andningsvägarna, och vi har medicin hemma om det skulle inträffa såklart, men nu när det blivit värre kan jag knappt sova om nätterna, jag bara oroar mig för han och vad som ska bli av våra små kissar nu...har ni nåt tips?
Svar på tråden: vad göra, kissarna måste bort!!!

katthem?

Skrivet av  hundvalp och vuxen hund
det fiins väl en del katthem som tar hand om katter i just er situation. Lycka till. Jag är oxå allergisk så jag förstår att ni inte kan ha katterna kvar!