Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske frågat förut

Skrivet av Christine med Tiger
men om man ska skaffa en kompis till sin kisse som är hane, vad är bäst då? Hona eller hane? Minst risk för bråk?
Svar på tråden: Kanske frågat förut

om..

Skrivet av  Tina
..din hane är kastrerad så kan du välja vilket kön du vill på nästa katt.

Det är lite enklare att kastrera hanar jämfört med honor plus att det är lite billigare.

Men jag föredrar honors temperament, gosiga och lite lugnare:)
Jag har haft 2 hanar och 2 honor och hanarna har varit riktiga vildbasar som var högljudda osv.

Honorna var otroligt keliga, lugnare och försiktigare.

Min kompis har 2 kastrerade hanar, den första var 1 år när den andra kom och det har aldrig vart några problem..
 

Missade ju att skriva det :o)

Skrivet av  Christine med Tiger
Han är kastrerad. Pratar högt och är jättejobbig. Tänkte att en kattkompis kunde lugna ner honom....Vill ju helst ha en hona då jag förstått att de är lugnare i temperamentet. Det kanske inte spelar någon roll då, om han är av med kulorna ;o)
 

hehe..

Skrivet av  Tina
..ne så länge som kulorna e väck så kan du välja vilket kön du vill*s*

Om jag var du så skulle jag ta en hona, raskatter brukar också vara lugnare än vanliga "bonnisar".
Om du inte vill betala dyrt för en fin raskatt så kan du kolla efter de som enbart säljes till sällskap, dom brukar kosta ca 2000, men om det är en vuxen katt så blir det billigare än så.

Hade också en gapig, kastrerad hankatt som drev oss till vettet.
Vi vaknade flera ggr per natt i 3 mån tid, sen stod jag inte ut(tyckte synd om sonen också som jämt väcktes, han var 1,5 då)så vi omplacerade honom.

Så nu bor han i ett stort hus med en kattkompis och skriker inte längre:)
 

Artiklar från Familjeliv