Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är det över.

Skrivet av Förtvivlad matte
Idag kl. 12.15 somnade min älskade hund in, allt var väldigt fint.
Han har aldrig varit rädd för veterinären utan har glatt stegat in och upp på bordet.
Samma gjorde han idag.
Vår underbara veterinär (som har varit fantastisk hela sjukdomstiden) tog upp en massa godis och gav honom så han åt och var glad ända tills han somnade.
Sedan hörde vi en suck och sedan var det över. =(

Men f-n vad jobbigt det är, nu har jag gråtit oavbrutet i ett dygn ungefär.
Hundarna har så extrem stor del av mitt liv eftersom hundsport är mitt största instresse.

Jag tittar efter honom hela tiden men sedan så kommer minnet och slår ned med full kraft.
Gud vad jobbigt det är.

Jag tog en massa kort på honom både före och efter och även om de är jobbiga att titta på så är det en tröst, han ser så fridfull ut på de sista korten.

Jag vet att hans lidande är över nu men ändå så känns det så hemskt.
Jag vill ha honom HÄR, hos mej och krama honom och att allt ska vara som vanligt.
Men jag vet att det inte kan bli så.

Herregud vad jobbigt detta är.

TACK till alla er som har skickat kramar och uppmuntrande ord, det värmer.

Peter56, jag följde dej och det som hände din hund för ett tag sedan så jag vet att du väl kan leva dej in i vad jag går igenom.
TACK för dina varma ord. :-)
Svar på tråden: Nu är det över.

KRAM imt

Skrivet av  Q
.
 

Kram till dig

Skrivet av  Lena
Gråter själv då jag läser ditt inlägg.
Det är 2 år sedan vi fick låta vår älskling somna och det är så otroligt jobbigt.
Ser fortfarande henne framför mig...
Stora kramar till dig
 

Jaha.. & nu

Skrivet av  Petra
fick du mig att gråta en skvätt åxå.
Tänker på din hund, ser honom springa med mina två änglahundar däruppe!

Tröstekramar!
 

Tänkt på dig

Skrivet av  peter56
Jag har tänkt på dig hela dagen och jag vet vilket helsicke du genomgår just nu. Jag önskar att jag kunde komma på något smart att säga men tyvärr tar mina ord slut när jag försökter hitta på något.

Ta hand om er!
 

Kram

Skrivet av  UlLi med Pepsi och Sigge
Tänk nu springer han på en härlig äng jagar en kanin eller kanske en vacker tik. han har ingen klåda ingen smärta han har härlig sårfri päls han leker kanske kull med Peters Isak eller så spanar han in min morfars jämthundar de är snygga tjejer de, eller så ligger han bara under ett träd och njuter.

jag tycker du gjorde ett klokt beslut de är ett av de tuffaste besluten eller de är de tuffaste beslutet man får göra som djurägare men du gjorde de som var bäst för honom och å på så sätt visade du hur mycket du älskade honom för han har det bra nu det är här nere på jorden det är sorgligt och tomt.

Kram
 

Usch så jobbigt

Skrivet av  HelenaD
kram
 

Vår älskling dog

Skrivet av  Lilith
i somras, vi fick avliva henne pga galopperande lymcancer, tog 1½ vecka sen vi upptäckte knölarna tills vi var tvungna att ta bort henne, så jag lider med dig, vet hur det känns.

Vi tog alla kort vi hade digitalt, (och de flesta vanliga som var ok scannade vi in)och la i en speciell mapp på datorn.

På så sätt kunde vi (läs jag) sitta framför datorn och bara titta på henne (med rinnande tårar).

Vi la också den mappen som skärmsläckare, så när vi passerade datorn så såg vi nåt fint kort på henne, och så kunde vi tänka på allt roligt vi gjort ihop. Ett tag hade jag även hennes bild som skrivbordsunderlägg.

Det hjälpte mig mycket, att på ett enkelt sätt kunna titta och minnas. Med tiden så tittade jag såklart inte lika ofta, och efter ett tag tittade jag utan tårar, med bara et leende på läpparna, för hon var så himla underbar.
 

Skickar en stor kram...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
men kan bara ana hur förtvivlad du är. För oss räckte det attMedde var så dålig med sitt diskbråck att vi tvingades fundera i de banorna för att jag skulle gråta konstant i tre dagar.

Skickar en bamsekram!!!!!
 

:O(

Skrivet av  Pilla
Kram till dig. Det är hemskt att behöva ta farväl till en vän.