Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

katten river barnet del3

Skrivet av Anna
Jaa, vad ska man säga. Ni hade rätt (speciellt du magisk snövit, dina ord minns jag tydligt).
Katten är inte att lita på. Hon rev mitt barn för sista gången idag. Så nu måste hon till nytt hem utan småbarn. Vuxna går det bra med men barn gör henne nervös.
Lilltjejen gick förbi en stol där kattan låg och så rev hon till på örat, helt oprovocerat.
Herregud, nu ska man hitta nytt hem till en halvknasig katt som oftast är jättekelig men plötsligt får för sig att rivas. Känns tungt i hjärtat.
Hon hade varit ute och precis kommit in så understimulans tror jag inte det är även om det finns ganska lite att jaga just nu.
Har ringt runt halva släkten men ingen vill ha katt. Några tips? Jag ska lägga ut annons på blocket iaf men det känns som om det kommer in minst en "snälla-ta-min-katt" varje dag.
Svar på tråden: katten river barnet del3

Jag tror nog att det skall gå..

Skrivet av  Pilla
.. att hitta en ny ägare. Kanske en pensionär som har all tid i världen för katten, och som verkligen kan erbjuda lugn och ro för den. Jag har haft turen att våra katter (med större eller mindre entusiasm) tycker att barnen är ok. Ananrs skulle jag inte tveka att göra som ni, även om det är trist att bli av med en djurkompis. Jag är övertygad om att ni kommer att hitta en bra ny ägare.

Lycka till!
 

Glömde ju det viktigaste..

Skrivet av  Pilla
.. jag tycker inte katten verkar så knasig. Bara ganska "smart". Katter väljer ju sitt sällskap. Hon tycker att barn är läskiga, och de kan gott hålla sig undan.:O/ Det är ju inte hållbart för er, men för någon utan småbarn blir det nog inget problem. Lycka till!
 

Du kan lägga in en annons på

Skrivet av  Christine med Tiger
Stockholms Katthems hemsida för omplaceringar. Sen finns det en sajt som heter animal rescue. Sök på google!

Jag har lagt in annonser på båda ställena för min Tiger....så jag vet hur du känner dig. Du kan läsa om honom längre ner här på sidan.
 

Har kanske redan hittat ett hem!

Skrivet av  Anna
på en bondgård i ett litet samhälle långt från stordstaden. Jag får svar imorgon om de vill ta emot henne men det lät hoppfullt. De är pensionärer och har bara vuxna barn, men vi får se, det blir en nervig natt.
Jag vill ju att hon ska må bra och att komma till landet med en kattkompis och inga barn, det vore drömmen för henne, hon är en jägare ända ut i svansspetsen, med stort behov av sällskap, jag håller tummarna så de nästan vitnar :)
Lycka till med Tiger!
 

Artiklar från Familjeliv